Materiały konferencyjne SEP 1993 - tom 1

Szkoła Eksploatacji Podziemnej '93 — robocizna: przodkowa - 164 dn. a 466477 zł/dn = 76 502 228,- zaprzodkowa - 523 dn. a 389 515 zł/dn = 203 715 345,- 280 218 573,- Obudowa kotwiowa — robocizna przodkowa - 263 dn. a 480473 zl/dn = 126 364 399,- zaprzodkowa - 709 dn, a 389 515 zł/dn = 275 458 271,- 402 822 670,- Różnica kosztów robocizny poz. 2 - poz. 1 = 280 218 573 - 402 822 670 = - 122 604 097,- Ujemny wynik kosztów robocizny związany jest oczywiście z niedostatecznym po- stępem uzyskanym w cłiodniku w miesięcu sierpniu. We wrześniu postęp uległ kolejnemu zwiększeniu, a efekt ekonomiczny, z tytułu robocizny, osii]gnqł wartość dodatnią na po- ziomie + 0,2 mln/lmb. Na przykładzie dowierzclmi B-3 oceniono koszty robocizny następująco: Obudowa drewniana Plan. ilość rdn przy śred. wydajn. z dow. B-I+2 = (147,0:0,293) = 502 rdn Obudowa kotwiowa Ilość przepracowanych rdn. w dow. B-3 = 147,0:0,352 = 418 rdn. Różnica kosztów robocizny: 84 rdn x 403 158 = + 33 865 272 Oszczędność robocizny w transporcie Obudowa drewniana 226 szt. stropnic dł. 5,0 m = 12 szt. drzew. 980 szt. stojaków dł. 2,0 m = 40 szt. drzew, 10 m"^ okorków = 10 szt. wozów kop, 500 szt. połowic = 10 szt. drzew. 800 szt. rozpór drewn. = 8 szt. drzew. 80 szt. Załadunek obudowy na powierzchni (^Aac zaladow,) = 7 rdn X 217 229,- = 1 520 603,- Transport kołowy od szybu pod prze!:, wzn. Ił/S-l poz. 705 m 2 rdn X 356 786,- = 713 572,- Transport kołowy od szybu pod przck, wzn. łI/S-1 poz. 705 m 120 rodn x 356 786 = 42 814 320,- kolejką w oddz. (80 : 4) x 4 = C3 rdn x 356.786,- = 28 542 880,- 73 591 375,- Obudowa kotwiowa Zjiładunek elementów obud. na pow. 1 rdn x 217 229,- = 211 726,- Transport kołowy od szybu pod przek. wzn. II/S-1 0,4 rdn x 356 786,- = 1142 714,- Transport pod dow. kołowy w^oddz. (14:4) x 6 = 21 rdn x 356 786,- = = 7 492 506,- Sekcja II 201

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3