Materiały konferencyjne SEP 1993 - tom 1

Underground Exploitation Schcx)l '93 jest uniesiony do góry i oparty na dwóch zespołach jezdnych, które pozwalają na łatwe przemieszczanie przenośnika wzdłuż chodnika. Zespoły jezdne poruszają się po trasie wykonanej z profili ceownika składającej się z łatwo demontowanych elementów uło- żonych na spągu chodnika. Zespoły jezdne są tak skonstruowane, że umożliwiają współpracę ze zwrotnią oraz odcinldem 15-metrowym trasy przenośnika taśmowego GWAREK-1000. Korpus napędu pozwala na napięcie łańcucha poprzez jego hydrauliczne zsuwanie do 400 mm. Prze- budowę przenośnika umożliwiają dwa hydrauliczne siłowniki zabudowane na kruszarce. Dane techniczne przenośnika: wydajność przenośnika 1000 t/h długość przenośnika 35 m prędkość łańcucha <[» 26 x 92 1,29 m/s moc napędu 110 kW typ przekładni (chłodzona cieczą) - kątowa i = 28 silnik cłiłodzony cieczą o prędkości obrotowej 1470 obr/min napięcie znamionowe silnika 1000 V Dane dotyczące trasy przenośnika: wysokość profilu rynny 231 mm szerokość rynny 832 mm długość rynny 1500 mm masa rynny 565 kg grubość blachy ślizgowej 25 mm grubość blachy dennej 20 mm kąt uniesienia trasy przenośnika 12 wysokość zespołu jezdnego od 1,5 do 2 m Uwagi: Na skutek dużych odstępów pomiędzy zgrzeWami łańcucha do nadmiernego wycierania blach dennych na rynnach profilowych. Niedopracowana konstrukcja przesypu z PF-2 na przenośnik taśmowy oraz stosunkowo duża częstotliwość przebudowy stacji zwrotnej przenośnika taśmowego c o l 3 - 1 5 m - krótkimi odcinkami. Kruszarka DLB-1000 Na trasie przenośnika podścianowego zabudowana jest kruszaika tworząc z nim jeden ciąg. Posiada ona wał z przykręcanymi, wymiennymi elementami (bijakami), wykonanymi z węglików spiekanych. Duża energia kinetyczna zgromadzona w wale kruszącym oraz kole pasowym pozwala na łatwe kruszenie dużych kęsów skały płonnej. W wale kruszącym znajduje się kanał połączony z dyszami zraszającymi, co pozwala na efektywne zwalczanie zapylenia powstałego podczas kruszenia. 298 Tom I

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3