Jan Kostrz - Głębienie szybów

350 Rozdział 5. Urządzenia do głębienia szybów i operacje pomocnicze Charakterystyka techniczna ładowarki typu Gryf-1p: Pojemność chwytaka, m 3 ................................................................ 0,25 Liczba łopat, szt................................................................................... 5 Wydajność, m 3 /h: – maksymalna.................................................................................... 80 – przeciętna. ...................................................................................... 22 Czas cyklu ładowania, s.............................................................. 15–35 Średnica chwytaka, mm: – zamkniętego. .............................................................................. 1180 – otwartego.................................................................................... 1610 Długość skoku tłoka podnośnika, mm.......................................... 2450 Długość skoku chwytaka, mm. ....................................................... 360 Robocze ciśnienie powietrza sprężonego, MPa (at).........0,5–0,7 (5–7) Granulacja ładunku urobku, mm................................................. 0–600 Szerokość ładowarki wraz ze sterownicą ustawioną pionowo przy chwytaku otwartym, mm........................................ 2100 Minimalna wysokość ładowarki, mm........................................... 4400 Maksymalna wysokość ładowarki, mm........................................ 6850 Masa ładowarki, kg......................................................................... 710 W szybie ładowarkę zawiesza się na linie Φ 20 mm nawiniętej na kołowrót z na- pędem pneumatycznym. Kołowrót ten może być na powierzchni, na pomoście sta- łym lub wiszącym w szybie lub we wlotach szybowych. Najczęściej stosuje się ko- łowroty produkcji polskiej typu KCH-KCH-15, Skok 1P i 2M i Kibic. Charakterystykę techniczną wymienionych kołowrotów podano w Tabl. 5.9.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3