Jan Kostrz - Głębienie szybów

351 GŁĘBIENIE SZYBÓW – JAN KOSTRZ Tabl. 5.9. Charakterystyka techniczna kołowrotów ładowarek chwytakowych zabudowanych w szybie Wyszczególnienie Typ kołowrotów KCH 7 KCH 15 Skok 1P Skok 2M Moc nominalna, KM Ciśnienie powietrza sprężonego, MPa Obroty na minutę Typ silnika Masa całkowita, kg Długość, mm Szerokość, mm Wysokość, mm Prędkość liny, m/s – I warstwa – II warstwa Dopuszczalna siła na linie, kN: – I warstwa – II warstwa Pojemność bębna dla liny, m Średnica liny, mm Zużycie powietrza sprężonego, m 3 /min 7,5 0,4 800 STG-6 375 980 615 705 – – – – 200 ɸ 122 – 15 0,4 2500 SPT–15 1120 1885 1300 745 – – – – 450 ɸ 122 – – 0,4 335 p-z 1) 2 × 2,2 kW 247 655 650 650 0,16 0,27 17,5 10,0 120 ɸ 122 ok. 5 6,5 kW 0,4 700–750 STG-9 6,5 kW 964 655 1140 1110 0,175 – 10,0 14,3 przy warstwie 160 ɸ 16 – 1) pneumatyczno-zębaty Do zawieszania ładowarek stosuje się liny okrągło splotowe, przeciwzwite. Liny te przy nałożeniu powinny wykazywać co najmniej pięciokrotny współczynnik bez- pieczeństwa w stosunku do maksymalnego obciążenia statycznego. Powinny być one, zgodnie z przepisami, co sześć miesięcy odcięte na odcinku pomiędzy zawie- szeniem a pomostem wiszącym. Podlegają okresowej kontroli szczegółowej oraz każdorazowo po robotach strzałowych. Po odstrzeleniu, przewietrzeniu i doprowadzeniu przodku do bezpiecznego sta- nu, ładowarkę opuszcza się i reguluje zawieszenie. Prawidłowe zawieszenie łado- warki nastąpi wtedy, gdy chwytak ładowarki spocznie na urobku przy opuszczonym podnośniku. Następnie podłącza się przewody powietrza sprężonego. Ładowarkę obsługiwać może tylko uprawniony operator oraz jedna lub dwie osoby, których zadaniem jest naprowadzenie za pomocą haków ładowarki na miejsce wybierania urobku i ładowania do kubła.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3