Jan Kostrz - Głębienie szybów

416 Rozdział 5. Urządzenia do głębienia szybów i operacje pomocnicze noszone są pneumatycznie na pomost i stąd kubłami transportowane na powierzch- nię. Charakterystyka urządzenia typu PD-3: Średnica szybu, m. ................................................................... 6,5 i 7,0 Sposób urabiania.............................................................. mechaniczny Organ roboczy...........................................................planetarno-zębaty Liczba tarcz urabiających.................................................................... 2 Liczba zębów urabiających............................................................... 10 Liczba obrotów kubła głównego, obr./min............................... 1,9 i 2,2 Prędkość skrawania, cm/s: – maksymalna................................................................................. 1,74 – minimalna...................................................................................... 1,0 Moc, kW.......................................................................................... 500 Wysokość agregatu, m...................................................................... 1,3 Masa agregatu, kg. ................................................................... 150 000 5.10. Sygnalizacja i łączność Każde urządzenie wyciągowe stosowane przy głębieniu szybu powinno mieć urzą- dzenie sygnalizacji szybowej z odpowiednimi ujednoliconymi układami sygnaliza- cyjnymi i zabezpieczającymi. Niezależnie od urządzeń sygnalizacyjnych każde urządzenie wyciągowe sto- sowane przy głębieniu szybu powinno być wyposażone w instalację telefoniczną lub głośnomówiącą, zapewniającą dwustronne porozumienie się załogi z dna szybu z obsługą na zrębie szybu oraz dwustronne porozumiewanie się obsługi zrębu z ma- szynistą wyciągowym. Przemieszczenie urządzeń pomocniczych w szybie powinno się odbywać przy użyciu istniejącej sygnalizacji urządzenia wyciągowego i ustalonych w tym zakresie sygnałów. Najprostszym urządzeniem sygnalizacyjnym porozumiewania się załogi znajdu- jącej się na powierzchni z załogą dołową i na odwrót jest sygnalizacja akustyczno-

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3