Jan Kostrz - Głębienie szybów

562 Rozdział 8. Zbrojenie szybów pośrednio w obudowie szybu oraz w połączeniach dźwigara ze wspornikiem oraz w przypadku, gdy wsporniki są zamurowane w obudowie szybu lub przymocowane do obudowy tubingowej. Dźwigary zabezpiecza się antykorozyjnie przez malowanie konstrukcji przed jej zabudowaniem bądź przez cynkowanie ogniowe. Bardzo ważne jest zabudowanie dźwigarów głównych w stosunku do osi szybów z odpowiednią tolerancją. Płaszczyzny czołowe dźwigarów głównych w stosunku do osi szybów powinny być ustawione z tolerancją nie przekraczającą ±20 mm. Dźwigary główne powinny być tak zabudowane, aby odchyłki osi połączeń pro- wadników z dźwigarami w płaszczyźnie poziomej w kierunku podłużnym do dźwi- garów nie przekraczały +5 mm. Pionowe odległości miedzy dźwigarami w szybie powinny być zgodne z doku- mentacją i nie powinny przekraczać wymiaru nominalnego o więcej niż: − ±20 mm dla dwóch sąsiednich dźwigarów, − ±20 mm dla dwóch skrajnych dźwigarów elementu powtarzalnego lub ele- mentu łączącego, − ±50 mm dla dwóch skrajnych dźwigarów na odcinku 50 mm. Odchylenie dźwigara od poziomu nie powinno przekraczać 5%. Połączenie dźwigarów z obudową szybu. Dźwigary mogą być osadzone bezpo- średnio w obudowie szybowej lub za pomocą wsporników (Rys. 8.4).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3