Jan Kostrz - Głębienie szybów

629 GŁĘBIENIE SZYBÓW – JAN KOSTRZ Odchyłki środków dźwigarów w płaszczyźnie poziomej w kierunkach wzdłuż- nych osi dźwigarów nie mogą przekraczać ±5 mm od osi szybu. Odchyłki te mogą być zwiększone, gdy: − dźwigary są bezpośrednio utwierdzone w obudowie szybu, − prowadniki są drewniane, − maksymalne obciążenie statyczne naczynia wydobywczego przy ciągnięciu urobku lub jeździe ludzi nie przekracza 1200 daN (1200 kG), − maksymalna prędkość jazdy nie przekracza 10 m/s. Odchyłki pionowego odstępu dźwigarów mogą być następujące: a) ±20 mm dla dwóch sąsiednich dźwigarów, b) ±30 mm dla dwóch skrajnych dźwigarów na długości jednego prowadnika, c) ±50 mm dla dwóch skrajnych dźwigarów na długości 50 m. Odchylenie dźwigara od pionu nie może przekraczać 5%. 8.2.4. Montaż prowadników Prowadniki drewniane montuje się zazwyczaj po zakończeniu zakładania dźwiga- rów głównych. Zakłada się je zwykle z dołu do góry z trójpodestowego pomostu przemieszczanego pomiędzy dźwigarami. Prowadniki te powinny odpowiadać nor- mie PN-61/G-95005. Prowadniki sosnowe i modrzewiowe montuje się zazwyczaj przy pogłębianiu istniejących szybów do przedłużania istniejącego już ciągu lub przy remontach szy- bów. Prowadniki dębowe, ze względu na braki tego rodzaju drewna w kraju, montu- je się tylko w układach awaryjnego hamowania naczyń po przejechaniu poziomów krańcowych. Prowadniki łączy się w jeden ciąg na wpust i wypust trójkątny o kącie prostym i podstawie równej ⅓ szerokości prowadnika. Wypusty trójkątne powinny być lekko ścięte u wierzchołków i w całym ciągu prowadników powinny być zwrócone do góry.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3