Jan Kostrz - Głębienie szybów

630 Rozdział 8. Zbrojenie szybów Prowadniki powinny być przymocowane do uchwytów za pomocą śrub o łbach kwadratowych wpuszczonych w prowadnik. Głębokość wpustów łbów śrubowych w stosunku do czołowej płaszczyzny prowadnika powinna wynosić: a) 15 ±2 mm dla prowadnika o grubości 110:160 mm, b) 20 ±2 mm dla prowadnika o grubości 170:190 mm, c) 25 ±2 mm dla prowadnika o grubości 200:220 mm. Progi na stykach płaszczyzny czołowej i płaszczyzn bocznych prowadników nie mogą przekraczać 1 mm. W przypadku przekroczenia tej wartości powinny być one zestrugane (ociosane). Czołowe i boczne płaszczyzny ciągów prowadnikowych powinny być zabu- dowane w stosunku do pionów z odchyłką ±10 mm, jednak bezwzględna różnica bezpośrednich domiarów na wysokość dwóch sąsiednich dźwigarów nie może być większa niż +10 mm. Zakładanie prowadników stalowych. Prowadniki stalowe zakłada się w szybie bądź to po zabudowaniu dźwigarów głównych, podobnie jak prowadniki drewnia- ne, przy jeździe pomostem wiszącym z dołu do góry lub też łącznie z dźwigarami szybowymi (system blokowy) przy jeździe pomostem wiszącym z dołu do góry lub też łącznie z dźwigarami szybowymi (system blokowy) przy jeździe pomostem wi- szącym z góry w dół. Prowadniki montuje się, wykorzystując te same piony, co przy zakładaniu dźwi- garów (Rys. 8.31). W szybach głębokich unieruchamia (zesztywnia) się piony w od- stępach 300 do 400 m. Dla każdego ciągu prowadników powinien być założony jeden pion, aby można było przy jego użyciu dokonywać bezpośrednich pomiarów do płaszczyzn bocznych i czołowych prowadników. Wyznaczanie pionów do za- kładania ciągów prowadniczych oraz okresową kontrolę co 50 m wykonuje służba miernicza. Czołowe i boczne płaszczyzny ciągów prowadnikowych na wysokość dźwiga- rów powinny być zabudowane w stosunku do pionów z odchyłką ±3 mm, jednak bezwzględna różnica bezpośrednich domiarów na wysokości dwóch dźwigarów nie może być większa niż 3 mm. Odległość czołowych płaszczyzn dwóch naprzeciwle-

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3