Jan Kostrz - Głębienie szybów

651 GŁĘBIENIE SZYBÓW – JAN KOSTRZ W skład zespołu KS-1M (Rys. 9.9) wchodzą: – stalowa osłona ociosów skalnych (1), – dwupodestowy pomost wiszący (1), – ładowarka KS-2, – odeskowanie do wznoszenia obudowy ostatecznej (3), – pierścień oporowy z balkonem do obsługi odeskowania (4), – urządzenie sterownicze do ładowania skały (5), – kubeł samowyładowczy o pojemności 3,0 m 3 (2). Stalowa osłona o wysokości 21,3 m (zewnętrzna średnica 5730 mm) i masie 45 t połączona była z dwupiętrowym pomostem napinającym i tworzyła z nim jedną ca- łość. Pomost wraz z osłoną podwieszany był na dwóch linach 47,5 i 52 mm do dwóch kołowrotów typu ŁP-35/8. Do pomostu umocowano również cztery liny na- pinające obciążone na powierzchni przeciwwagami o masie 20 t. Przy opuszczaniu lub podciąganiu następował odpowiedni ruch ciężarów. Pomost opierał się o ścianę szybu za pomocą czterech siłowników. Masa po- mostu wynosiła 17,5 t. Na górnym piętrze zainstalowany był sprzęt do sygnalizacji i oświetlania, na dolnym zaś zmontowano urządzenie pneumatyczne dla zasilania przodku w powietrze sprężone. Górne i dolne piętra połączone były rurami przepustowymi z odpowiednimi krzywkami do kierowania ruchami kubłów samowyładowczych. Część składową zespołu stanowił ruchomy wózek (karetka). Był on konstrukcją nośną dla urządzenia do mechanicznego ładowania skały, a przede wszystkim dla okrężnej suwnicy, wy- sięgnika, kabiny operatora i urządzeń dla napędu i sterowania ładowarką. Dalszą część składową zespołu stanowiło metalowe skrzydłowe odeskowanie wysokości 3,2 m. Składało się ono ze szkieletu i 16 skrzydeł. Szkielet zmontowany był z dwóch pierścieni połączonych ze sobą ośmioma słupami. Na każdym słupie zawieszano po dwa skrzydła. W górnej części deskowania zabudowany był okrężny balkon dla obsługi. Deskowanie to zawieszano na czterech linach ɸ 30 mm do ko- łowrotów typu ŁP-5/500 ustawionych na powierzchni. Poniżej deskowania umiesz- czono pierścień oporowy. Pierścień ten otoczono również metalowym balkonem. Pierścień podwieszany był na trzech oddzielnych linach ɸ 50 mm i do kołowrotów

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3