Materiały konferencyjne SEP 2018

Liny prowadnicze zostały wpuszczone pionowo do szybu i obciążone ciężarami. Dzięki zastosowaniu naczynia do jazdy ludzi zwiększono ilość osób opuszczanych jednorazowo z 9 osób w kuble na 34 osoby w naczyniu do jazdy ludzi (po 17 osób na piętro) przejście z powierzchni okrągłej średnicy 1,5 m na prostokątną o wymiarach 1,5x2,2 m. Rys. 9. Porównanie powierzchni dna kubła i naczynia do jazdy ludzi Fig. 9. Comparison between the area of the bucket bottom and the floor footprint of the manriding conveyance Prócz zwiększenia ilości osób na jeden kurs naczynia wzrosło znacznie bezpieczeństwo. W kuble załogę zabezpieczał jedynie daszek sań prowadniczych. Obecnie zabezpiecza całe naczynie, w którym załoga podobnie jak w klasycznej klatce jest zamknięta – całe naczynie stanowi konstrukcja nośna obudowana blachą z otworami. Rys. 10. Narażenie ludzi w kuble urobkowym i naczyniu do jazdy ludzi na uderzenie przedmiotami spadającymi w szybie Fig. 10. Exposure of personnel travelling in the bucket for hoisting of minerals and in the manriding conveyance to the hazard of being hit by objects falling down in the shaft

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3