Materiały konferencyjne SEP 2018

zewnętrzna ok. Ø  7,25m) oraz swobodny dostęp dla montażu zbiorników odmiarowych w sa- mej kieszeni skipowej. Na całej długości chodnika załadowczego oraz dla wykonania obudowy kieszeni skipowej i ukształtowania wytrzymałego połączenia tych wyrobisk zaprojektowano 5 typów odrzwi obudowy. Przykładowe rozwiązanie odrzwi obudowy typu OŁW o szer. 6,8 m i wys. 5,1 m 6- cio elementowej w części stropnicowo – ociosowej, zamknięte trzema łukami spągowymi z kształtownika V36 OŁW-1/V36/6/3/6,8 m x 5,1 m wykonane w liczbie 39 sztuk odrzwi na odcinku o długości 15,2 m w rozstawie odrzwi, co 0,4 m (przedstawiono jako pozycja 1 na rysunku 4) oraz na rys. 3 i rys. 5. Największy gabaryt odrzwi zastosowano w miejscu połączenia chodnika załadowcze- go z kieszenią skipową o szerokości 7,8 m i wysokości 5,8 m jako 6-cio elementowe w części stropnicowo – ociosowej w rozstawie odrzwi, co 0,4 m (oznaczenie na rys. nr 4 jako pozycja 4), oraz na rys. 2 i rys. 3. Widok chodnika załadowczego, którego początek w specjalnej wzmocnionej obudo- wie zlokalizowano na ok. 27 m od obmurza szybu w fazie wykonywania w obudowie podpo- rowej z kotwieniem między odrzwiami przedstawiono na rysunku 5 i 6. Rys.2.Obudowa stalowo-kotwiowo-betonowa wy- konana na bazie odrzwi zamkniętych OŁW- 1/V36/6,8x5,1 Rys.3. Obudowa stalowo-kotwiowo-betonowa wykonana na bazie odrzwi OŁW-2/V36/7,8x5,8 Rys.4.Przekrój pionowy przez szyb, chodnik zała- dowczy, kieszeń skipowa Rys.5.Widok odrzwi OŁW-1/V36/6,8x5,1 na odcinku ok.15,2 m w rozstawie co 0,4 m z kształtownika V36 z stali 32Mn4+QT

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3