Materiały konferencyjne SEP 2018

3. ROZWIĄZANIE OBUDOWY KIESZENI SKIPOWEJ Obudowa połączenia komory kieszeni skipowej z chodnikiem załadowczym jest wykonana w wzmocnionych odrzwiach z kształtowników korytkowych. Pochyły odcinek kieszeni skipowej wychodzący z chodnika posiada odcinek początkowy zło- żony z położonych ukośnie w chodniku załadowczym 5 sztuk odrzwi w rozstawie, co 0,45 m. Na odcinku tym odrzwia komory kieszeni skipowej i odrzwia chodnika załadowczego połą- czone są ze sobą warstwą betonu. Przekrój kieszeni skipowej zaprojektowano jako kołowy o średnicy wewnętrznej 6,8 m. Rozwiązanie odrzwi kołowych komory kieszeni skipowej - OŁK - 2V36/6/6,8 m przedstawio- no na rys. 6, a widok na próbnym montażu na rys. 7. Jedne odrzwia złożone są z 12 łuków tj. 6 łuków wewnętrznych i 6 łuków zewnętrznych. Elementy łukowe są względem siebie przesu- nięte, tak, że tworzą zakładkę o długości min 800 mm i posiadają pojedyncze odcinki kształ- towników o długości 100 mm od strony wewnętrznej i 135 mm od strony zewnętrznej. Na za- kładce łuki są skręcone trzema strzemionami. Odrzwia wykonane są z kształtownika V36 ze stali 31Mn4+QT (ulepszanej cieplnie) o wysokich parametrach wytrzymałościowych, które wynoszą: Re = min. 560 MPa, Rm = min. 730 MPa, Odrzwia obudowy zabudowano w rozstawie, co 0,45 m. Pierwsze 5 odrzwi jest praktycznie posadowiono w chodniku załadow- czym pod kątem 60˚ do pionu i usztywniono pierścieniem betonowym klasy B20.–(rys. 4, rys. 8). Po wykonaniu całego odcinka odrzwia podsadzono spoiwem, a po połączeniu z odcinkiem wykonanym od strony szybu odrzwia pokryto betonem natryskowym i przeprowadzono iniek- cję.( rys. 9.) Rys.6.Obudowa stalowo - kotwowo – betonowa o kształcie kołowym na bazie odrzwi OŁK - 2V36/6/6,8 m Rys.7.Widok odrzwi obudowy OŁK - 2V36/6/6,8 m jako konstrukcji o ograniczonej podatności z podwój- nych kształtowników V36 O strony szybu kieszeń skipowa została zaprojektowana w obudowie stalowo – betonowej w postaci spawanych segmentów złożonych z dwóch płaszczy stalowych (rys. 10). Wewnętrz- ny pierścień blach dzięki podłużnym otworom pozwala powiązać obudowę betonem tworząc jednolitą konstrukcję.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3