Materiały konferencyjne SEP 2018

cepcji wyszli z założenia, że długi stosunkowo czas wymiany skipów na stacji załadowczej, wynoszący ponad 2 min., pozwala przygotować porcję urobku, równą ciężarowi użytecznemu skipu, na odpowiednio dobranym przenośniku szerokotaśmowym i tym samym zrezygnować z tradycyjnych zbiorników odmiarowych. Kierowano się tutaj głównie chęcią wyeliminowa- nia kosztownych w utrzymaniu zbiorników odmiarowych oraz wielkogabarytowej kieszeni skipowej, która usytuowana w bezpośrednim sąsiedztwie szybu wywołuje bardzo nieko- rzystne, z punktu widzenia mechaniki górotworu, wzajemne ich oddziaływanie na siebie i co za tym idzie duże trudności w ich utrzymaniu na tej głębokości. Rys. 1. Plan rozmieszczenia urządzeń 2. OPIS PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW UKŁADU ZAŁADUNKU SKIPÓW 2.1. Zasuwy bezpieczeństwa w gardzieli wylotu zbiornika retencyjnego Dolna część zbiornika retencyjnego posiada u podstawy stalowy kołnierz, do którego przykrę- cona jest rama prowadnicza zasuw bezpieczeństwa tj. wymaganego zamknięcia awaryjnego wylotu. Konstrukcja tych zasuw przystosowana jest do przeniesienia ciśnienia hydrostatyczne- go upłynnionego urobku wypełniającego zbiornik, powiększonego współczynnikiem obciążeń dynamicznych. W blachach pokrywających zasuwy przewidziano po 4 króćce z rur stalowych służące do odprowadzania wody odsączającej się z urobku wypełniającego zbiornik, zwłaszcza podczas dłuższych postojów, w celu niedopuszczenia do zbyt dużego stopnia jego upłynnienia.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3