Materiały konferencyjne SEP 2018

35 Dostosowanie fabrycznego silnika spełniającego wymagania Stage 4 wymaga podjęcia prac badawczo-rozwojowych związanych z opracowaniem: - opracowania chłodzonego wodą kolektora wylotowego spalin oraz turbosprężarki w wersji przeciwwybuchowej (ognioszczelnej), - adaptacji istniejącego układu sterowania (sterownik, czujniki) do warunków przeciwwybuchowych, - opracowania chłodzonych wodą (zapewniających zachowanie maksymalnej temperatury powierzchni) osłon ognioszczelnych elementów pozaukładowej obróbki spalin z jednoczesnym zapewnieniem wysokiej (ok. 600 o C) temperatury ich pracy. Zasadniczą kwestią pozostaje dostosowanie wtryskiwaczy do pracy w atmosferze zagrożonej wybuchem. Posiadane zasoby: grono doświadczonych specjalistów dysponujących odpowiednią wiedzą oraz stanowisko badawcze (hamownia) umożliwiają podjęcie tych prac przez Instytut KOMAG. Należy mieć na uwadze, że podjęcie tych prac, z uwagi na rozwiązanie złożonych zagadnień technicznych wymaga ścisłej współpracy z producentem silnika.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3