Materiały konferencyjne SEP 2018

Drążenie jest realizowane za pomocą kombajnu AM-50-Bumech/Z1 natomiast układ trans- portu materiałów i odstawy urobku został zaprezentowany na rysunku nr 2. Rys. 2. Schemat układu transportu dla chodnika podścianowego E-6 w pokł. 505/1 Fig. 2. Scheme of the transport system design in the bottom gate no. E-6 seam 505/1 Pierwotnie projekt zakładał drążenie wyrobiska w obudowie ŁPCBor12/V32 z rozstawem 0,6 m. Rozpoczęcie drążenia chodnika nastąpiło w sierpniu 2017. 5.2. Wprowadzenie zmian w sposobie drążenia wyrobiska – wdrożenie kotwienia międzyodrzwiowego Po analizie obliczeń ustalono organizację robót i opracowano stosowne technologie. Planowany zakres robót ujęty w technologii [10] obejmuje:  kotwienie międzyodrzwiowe kotwami stalowymi L-3000 w ilości min dwóch szt. w każdym polu. Kotwienie międzyodrzwiowe kotwami stalowymi L-3000 w ilości min dwóch szt. w każdym polu wykonywane będzie w strefie przyprzodkowej przy wyłączonym kombajnie chodnikowym. Przedmiotowe roboty realizuje się max 30 m od czoła przodka z za-cho- waniem min. jednego rzędu kotew. Pozostałe kotwy budowane są poza strefą przyprzod- kową.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3