Materiały konferencyjne SEP 2018

2 2. OPIS ROZWIĄZANIA Standardowe stacjonarne oświetlenie stacji materiałowo-osobowych wymaga ciągłego przebudowywania wraz z postępem robót. Dodatkowym aspektem przemawiającym za mobil- nym oświetleniem jest fakt, że po zabudowie stacjonarnego oświetlenia pracuje ono cały czas, a nie tylko wtedy kiedy jest faktycznie potrzebne, co jest przyczyną generowania zwiększo- nych kosztów za energię jaki zużycie lamp oświetleniowych. Stosowanie mobilnego oświetlenia kolejek podwieszonych z własnym napędem, eliminuje stosowanie urządzeń elektrycznych i linii je zasilających ze stacjonarnych wyrobisk zagrożo- nych wybuchem i tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa przeciwwybuchowego. Do uzyskania funkcjonalności mobilnego oświetlenia dla kolejki podwieszonej wymagane są urządzenia takie jak: - układu zasilania oświetlenia dodatkowego typu UZOD-02, - lamp typu ŚWIT-14/MOD [4] (oświetlenie stacji osobowych) oraz lamp typu OLR-1- 18/MOD [5] (oświetlenie stacje materiałowe), - kaset sterowniczych typu KS-01/1/5 w kabinach, - ognioszczelne złącza serii PC220. Dzięki tym urządzeniom jest możliwe wprowadzenie zmian do układu zasilania maszyny oraz dodanie opcjonalnego zasilania oświetlenia typu UZOD-02 dzięki któremu uzyskujemy efekt przedstawiony na Rysunku 1. Rysunek 1 Przykładowa zabudowa oświetlenia na kabinach osobowych oraz zestawach transportowych

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3