Materiały konferencyjne SEP 2018
Rys. 4. Schemat zamkniętego układu chłodzenia 5. PODSUMOWANIE Przenośnik taśmowy INTERMET 1400 GP został wybudowany w miejscu pracującego tam przenośnika GWAREK 1400. Prace przy podmianie przenośnika odbywały się w dni wolne od pracy (soboty i niedziele), natomiast w dni robocze prowadzono normalne wydobycie. Podczas projektowania przenośnika brano pod uwagę kilka wersji, między innymi budowę szerszego przenośnika. Wiązało się to ze znacznym zwiększeniem kosztów, przebudową poszycia zbior- nika, a również zatrzymaniem kopalni na kilka dni roboczych. Dużą trudność przy projektowaniu sprawiało rozwiązanie zasypu. Ograniczone gabaryty nie pozwoliły na zastosowanie najprostszego rozwiązania – klapy rozdzielczej i zsuwni. Anali- za komputerowa zasypu pokazała, że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie wysięgnik który ulegał by wydłużeniu i skróceniu przy zmianach kierunku zasypu. Tak powstała koncepcja przenośnika z głowicą wysypową przejezdną. Przenośnik INTERMET 1400 GP pracuje od kwietnia 2016 r. Czas pracy tego przenośnika to od niedzieli godziny 1800 do soboty godziny 1320 przez 24 godziny na dobę. Od momentu uruchomienia w 2016 roku nie było żadnej awarii na tym przenośniku. Zróżnicowana prędkość taśmy przenośnika pozwala oszczędzić szczególnie taśmę i krążniki (zmniejszone wydobycie – mniejsza prędkość).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3