Materiały konferencyjne SEP 2019
-minimalizacje rozjazdów na głównych drogach transportu, -modernizując dworce osobowe umożliwiając szybsze wysiadanie i wsiadanie, -wprowadzenie łączność na całej długości dróg transportowych, -wyeliminowanie wszystkich lokalnych utrudnień powodujących ograniczenie prędkości. Wspomniana dawna, wiodąca rola kolei podziemnej - odstawa urobku, zaowocowała rozbudowa- nym w ówczesnym czasie system kierowania i zabezpieczania ruchu, planowane było wdrożenie bezzałogowych pociągów sterowanych z poziomu dysponenta, niestety współcześnie stosowane systemy kierowania ruchem charakteryzuje znacznie mniej możliwości. Ponadto, do tej pory nie opracowano zawansowanych systemów kierowania i zabezpieczenia ruchu dla kojek podwie- szonych. Rozwój bezprzewodowej transmisji danych oraz wdrażanie na drogach transportu sys- temów łączności w dalszej perspektywie umożliwi budowę kompleksowych systemów nadzoru ruchu, warto o tym pamiętać dziś budując sieć łączności. Rys. 2. Schematyczny wykres zmian prędkości względem całkowitego czasu realizacji zadania transportu ludzi. Figure 2. Schematic diagram of velocity changes toward complete people transport task completion time. 4. MOŻLIWOŚĆ TECHNICZNE BUDOWY SZYBKOBIEŻNYCH ŚRODKÓW TRANSPORTÓW PODZIEMNEGO Obserwując rozwój środków transportu podziemnego można wywnioskować, że organicznie prędkości jazdy ludzi do 3,5 m/s, spowodowało zastój rozwoju konstrukcji wozów osobowych dla górnictwa podziemnego. Obecnie, opisane wcześniej wymagania oraz stan technik pozwala na wdrożenie szybkobieżnych środków transportu podziemnego, przykładowe rozwiązania zostały przedstawione na rys. 3. Zastosowanie szybkobieżnego środka transportu to wdrożenie całego układu transportu o zwiększonej prędkości. Wymusza to przeprowadzanie badań i mo- dernizacje torowisk zarówno kolei podziemnej jak i toku podwieszonego, ponadto już dziś można dostrzec, że stan torowisk generuje przyspieszone zużycie eksploatacyjne więc inwe-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3