Materiały konferencyjne SEP 2019
WNIOSKI Optymalizując aktualnie użytkowane układy transportowe można uzyskać zwiększanie prędkości użytkowej o ok 10% jest to wartość poglądowa, każdy układ należy analizo- wać indywidualnie, niemożliwie jest uzyskanie zdecydowanego wzrostu. Na etapie projektowania i udostępniania rejonów, pokładów należy przewidzieć opty- malne prowadzenie głównych dróg transportu. Wdrożenie szybkobieżnego środka transportu wymagana dostosowania całego układu transportu do większej prędkości jazdy, oraz uwzględnienia wpływu na pozostałe środki transportowe użytkowane w tym układzie. Obecnie można dostrzec brak dopracowanych systemów kierowania i zabezpieczania ruchu dedykowanych dla kolejek podwieszonych. Przewidywanym kierunkiem rozwoju zapewniającym skokowy wzrost efektywności będą szybkobieżne środki transportu z napęd elektrycznym, wsparte o system kierowa- nia i zabezpieczania ruchu oraz telediagnostyki skojarzony z system łączności i lokali- zacji również systemem wspierania procesów logistycznych w kopalni. LITERATURA [1] Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 23 listopada 2016 r. [2] 2017: Encyklopedia PWN, wydanie elektroniczne. [3] Pieczora E., Tokarczyk J. 2017: Rozwój transportu podziemnego wykorzystującego kolejki podwie- szone. Minig-Informatics, automation and electrical engineering, No. 4 (532), str. 107-117. [4] Pieczora E., Seffner H. 2013: Rozwój lokomotyw do kopalnianych kolei podziemnych. Maszyny Górnicze 2 str. 45-54. [5] Korzeniowski W., Wolski R. 2014: Analiza poprawy płynności transportu poziomego na przykładzie Zakładu Górniczego ,,Sobieski’’. Przegląd Górniczy nr 5, str. 72-79. [6] Fuksa D., Wilkosz A. 2014: Istota i sposoby modyfikacji transportu kopalnianego. Logistyka, nr 4. [7] Drwięga A., Polnik B., Kalita M. 2015: Innowacyjne urządzenia transportowe z elektrycznym napę- dem akumulatorowym. Maszyny Górnicze 3, str. 36-44. [8] Budzyński Z., Deja P. 2008: Nowa generacja napędów trakcyjnych lokomotyw kopalnianych. Zeszyty Problemowe -Maszyny Elektryczne, nr 79, str. 39-43. [9] Ignac-Nowicka J. 2016: Zastosowanie elementów inżynierii bezpieczeństwa na przykładzie transportu podziemnego. Inżynieria Systemów Technicznych, nr 2 (14), str. 152-162. [10] Fuksa D., Kęsek M., Ślósarz M., Bator. A. 2015: Koncepcja zintegrowanego systemu transportu poziomego w kopalniach węgla kamiennego. Przegląd Górniczy, nr 8, str. 23-25. [11] Pieczora E. 2008: Prognoza rozwoju szynowych systemów transportowych stosowanych w podzie- miach kopalń węgla kamiennego. Gospodarka Surowcami Mineralnymi, Tom 24. [12 ] www.healeyhero.co.uk p obrane dnia 14.12.2018 r. [13] materiały reklamowe Ferrit s.r.o. 2018 r. Functional Velocity Increase in Transport Systems Inside Horizontal Pits and Slant with Slope Angle Less than 45° The thesis presents problem of underground transport system optimization in the range of func- tional velocity increase. Its possible thanks to organizational changes, implementation of new solutions to traffic control and safety and thanks to perspective of implementation high-speed underground transport.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3