Materiały konferencyjne SEP 2019
ograniczenie do minimum czynności konserwacyjnych i serwisowych w trakcie eksploatacji rozdzielnicy, stosowanie nowoczesnych aparatów łączeniowych umieszczonych w osłonie gazowej, co wydłuża ich żywotność, bardzo łatwy dostęp do napędów, niezależność i ochrona od warunków atmosferycznych (rys. 9). Rys. 9. Wpływ negatywnych warunków pogodowych na sieć[3] 2.4. Budowa linii elektroenergetycznych 110kV Zasilanie wybudowanej, nowej stacji 110/6kV KLR stanowiła istniejąca linia napowietrzna 110kV S-467 Czarna – Pieszkowice (rys. 10, 11, 12), którą na wysokości Rejonu Szybu LVI rozcięto i po wymianie słupów wraz z osprzętem wybudowano dwa niezależne zasilania (rys. 11, 12). Linia relacji Czarna – KLR - zasilanie podstawowe, została wykonana jako napowietrzna z nazwą S-467, natomiast linia relacji KLR – Pieszkowice – zasilanie rezerwowe, została wykonana jako napowietrzno-kablowa, z oznaczeniem S-4467. Takie rozwiązanie zasilania zwiększyło bezpieczeństwo energetyczne w aspekcie wpływów warunków pogodowych na eksploatację sieci uodparniając fragment zasilania rezerwowego (1837m) od narażenia ze strony drzewostanu poprzez zastosowanie linii kablowej, elektroenergetycznej 110kV zbudowanej w oparciu o kable typu: XRUHKXXS - WTC 1X800RCM/120.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3