Materiały konferencyjne SEP 2019
6 4. TESTY SYSTEMU LOKALIZACJI I IDENTYFIKACJI PRACOWNIKÓW PRZEBYWAJĄCYCH POD ZIEMIĄ W KOPALNI: Sprawdzenie 100% wykrywalności 50 transponderów w ruchu pieszym oraz w trans- porcie kolei kołowej oraz podwieszanej Sprawdzenie wykrywania bezruchu transpondera w czasie 5 min. Dodatkowo sygnalizacja bezruchu i położenia korpusu lampy nahełmnej. Sprawdzenie informowania o ilości osób znajdujących się w strefie (na dole informacja na banerze, a na górze informacja w systemie o stanie załogi) Rejestracja ciągłego przemieszczania z podawaniem aktualnych współrzędnych dla grupy 10 pracowników. Sprawdzenie na lampowni informacji o poprawnej pracy transpondera oraz informacji o poprawnej pracy i parametrach systemu GLON Sprawdzenie wysyłania wiadomości typu SMS lampę Safelight za pomocą systemu lo- kalizacji Sprawdzenie działania dodatkowego elementu pośredniczącego sterowanego z systemu lokalizacji (WIRENODE IO, włączanie, wyłączanie napięcia zasilania). Wykorzystanie transpondera do systemu antykolizji (w przypadkach np. tras kolejek itp.) Sprawdzenie przedstawienia ruchu i położenia kombajnu w ścianie z wykorzystaniem transpondera Sprawdzenie odczytu numeru transpondera za pomocą urządzenia przenośnego Sprawdzenie uproszczonego poszukiwania transpondera (za pomocą przenośnego ska- nera) 4.1. Sprawdzenie zasilania bezprzerwowego dla poszczególnych węzłów aktywnych sieci światłowodowych. Przyjęto w założeniach 4 godziny, w przepisach wymagany czas to 2 go- dziny. Wlot chodnika D (chodnik nadścianowy) w pokładzie 358/1 zasilacz obciążony 11 Wi- reNode (wyłączono zasilania 04:00 17.01.2019, rozładowanie baterii nastąpiło o 05:52 20.01.2019), czas zasilania bateryjnego około 73 h. Wlot chodnik D-1 (chodnik podścianowy) w pokładzie 358/1 zasilacz obciążony 17 Wi- reNode + portal (wyłączono zasilania 08:00 21.01.2019, rozładowanie baterii nastąpi- ło o 09:13 22.01.2019), czas zasilania bateryjnego około 25 h, portal posiada własną baterię (od 09:13 22.01.2019 rozładowanie baterii o 02:20 23.01.2019) czas zasilania bateryjnego z portalu około 17h. Chodnik D-1 w pokładzie 358/1 do ściany (ściana D1) w zasilacz obciążony 13 Wi- reNode (wyłączono zasilania 15:54 16.01.2019, rozładowanie baterii nastąpiło o 00:48 19.01.2019 ), czas zasilania bateryjnego około 57 h. 4.2. Sprawdzenie wykrywalności identyfikatora bateryjnego typu UltraTAG-B w liczbie 50 sztuk zostało wykonane w postaci przejazdu składu osobowego kolei szynowej przez strefę bramki z sondami RF-node (identyfikacja strefowa), które zabudowane były na dworcu oso- bowym. Przed rozpoczęciem próby skład osobowy z identyfikatorami bateryjnymi znajdował się 300 m od bramki. Po zamknięciu drzwi wagonu osobowego skład przejechał przez dworzec osobowy z prędkością około 5m/s i zatrzymał się poza strefą działania bramki. Opisaną sytua- cję obrazuje rysunek nr 6.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3