Materiały konferencyjne SEP 2019
cy, którzy przejeżdżają rocznie bardzo małe dystanse – do 10 tys. km, ze względu na brak możliwości zwrotu inwestycji w droższy od tradycyjnego pojazd oraz tacy, którzy przejeżdżają bardzo dużo – powyżej 70 tys. km, dla których dużym utrudnieniem byłaby konieczność czę- stego ładowania samochodów elektrycznych w ciągu dnia, w czasie długich przejazdów. Rys. 5. Prognoza sprzedaży i liczby samochodów o napędzie elektrycznym na świecie według Bloomberg New Energy Finance [9] Figure 5. Sales forecast and the number of electric cars in the world according to Bloomberg New Energy Finance [9] Tabela 2. Wybrane parametry i wyniki jazdy testowej samochodów elektrycznych według [10] Table. 2. Selected parameters and test results of electric cars according to [10] Model Pojemność baterii [kWh] Czas ładowania [godz] zależnie od mocy Zasięg w teście miejskim [km] Zużycie energii [kWh/100 km] Emisja CO 2 kg/100 km*) 2,2 kW I-f III-f. Nissan Leaf 40 19,5 7,0 227 16,3 12,73 Renault ZOE 40 41 19,0 6,0 284 14,6 11,40 Opel Ampera-E 60 26,0 5,0 377 16,1 12,57 Tesla model X 100 48,0 15,0 400 23,4 18,27 Jaguar I-Pace 90 43,5 13,5 313 27,5 21,48 Kia Soul El. 30 15,3 5,5 218 13,6 10,62 BMW i3 33,2 14,0 3,0 231 14,8 11,56 *) obliczenia własne
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3