Materiały konferencyjne SEP 2019

4 Szyb 1.2 o średnicy Ø 6,0 m jest szybem jednoprzedziałowym, materiałowo – zjazdowym, wdechowym. Odcinek szybu 1.2 od gł. 920 do gł. 960 stanowi konstrukcję, na którą składają się:  odcinek szybu w pojedynczej obudowie betonowej o średnicy wewnętrznej 6,0 m,  wlot szybowy jednostronny na gł. 922,23 m, (na stronie północnej)  wlot do lunety rurowej jednostronny na gł. 922,23 m, (na stronie północnej)  wlot szybowy dwustronny na gł. 955 m, Konstrukcje naprawczą odcinka szybu 1.2 na docinku od gł. 920 m do gł. 960 m stanowi specjalnie zaprojektowana obudowa, na którą składają się segmenty stalowe z blachy o grubości 40 mm łączone ze sobą przy pomocy śrub. Na obwodzie szybu, w jednym pierścieniu znajduje się 18 sztuk segmentów. Pierścienie zaprojektowano jako stosy (słupy) segmentów oraz jako pierścienie wzmacniające z ramą rozporową pomiędzy wlotami na poz. 920 i 929. Rysunek nr 2. Segment obudowy stalowej wzmacniającej. Figure no 2. Segment of steel reinforcing suport. Zdjęcie nr 1. Gotowy segment obudowy stalowej przed ocynkowaniem Picture no 1. The finished steel support segment against galvanizing Przestrzeń pomiędzy obudową szybu, a pierścieniami jest wypełniana wysokowytrzymałym spoiwem o wytrzymałości na ściskanie ok. 60 MPa. Po związaniu spoiwa poszczególne segmenty są przykatwiane kotwami iniekcyjnymi o średnicy 30 mm i długości 0,5 m. Po związaniu spoiwa iniekcyjnego, nakrętki kotew są dokręcane do uzyskania momentu 400 Nm.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3