Materiały konferencyjne SEP 2019

7 Zdjęcie nr 4. Pęknięty mur tamy bezpieczeństwa we wlocie do lunety rurowej. Picture no 4. Cracked wall of security dam at the inlet to the tubular roadway. Projekt wzmocnienia obudowy wlotu lunety rurowej na poz. 929 przewiduje zabudowę ramy wlotowej w szybie, stanowiącej oparcie konstrukcji stalowej szybu oraz zabudowę 4 pierścieni kołowych przykotwionych. Pierścienie nie posiadają upodatniających wkładek elastomerowych, stosowanych w innych tego typu rozwiązaniach. Wszystkie pierścienie będą zakotwione poprzez otwory w ich konstrukcji za pomocą kotew iniekcyjnych o średnicy 51 mm i długości 9 m każda. Za obudową pierścieniową w miarę jej zabudowy będzie stosowana wykładka mechaniczna (worki wypełniane spoiwem). Następnie pomiędzy pierścieniami będą zabudowane blachy szalunkowe, za które zostanie wtłoczone spoiwo wypełniające pozostałe pustki. W następnej kolejności zostaną wypełnione spoiwem wnętrza segmentów pierścieni. Po związaniu spoiwa w pierścieniach będzie wykonane kotwienie obudowy pierścieniowej. Rysunek nr 3. Ogólny widok zaprojektowanych ram w wlocie do lunety rurowej na poziomie 929 Figure no 3. A general view of the designed frame at the inlet to the tubular roadway at 929

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3