Materiały konferencyjne SEP 2019

1200 m. Następnie niwelacyjnie do pola L do osiągnięcia pokładu 501 planuje się wykonanie wyrobiska kamiennego o długości ok. 550 m. Planowany czas drążenia to ok. 28 miesięcy. Wykonanie Przekopu głównego II poz. 1080 m pozwoli na udostępnienie zasobów przemy- słowych w wielkości ok. 35 mln t. Budowa poziomu 1080 m, wymagać będzie budowy infrastruktury przyszybowej na po- ziomie 1080 m, w skład, której wejdą między innymi: zbiorniki wodne, komora pomp, komora rozdzielni, objazd szybu VII, zajezdnia lokomotyw i komora warsztatu, komora regeneracji sekcji i inne komory funkcyjne. Doprowadzone z poziomu 1080 m powietrze, zależnie od rejonu prowadzonych robót, od- prowadzane będzie do szybów wydechowych IV, V, „Zygmunt”. Odstawa urobku prowadzona będzie do szybu I na poz. 720 m z możliwością rozdziału na poziomie 720 m i częściowego przekierowania na poziom 500 m. Reasumując, budowa poziomu 1080 m, w tym uzbrojenie szybu VII, pozwolą na:  udostępnienie pokładów grupy 500 w polach F, L i C-część południowa oraz optyma- lizację udostepnienia pola S i C-część północna.  łącznie przedsięwzięciem objętych zostanie 205,6 mln ton węgla energetycznego w pokładach siodłowych 501, 504 i 510, o miąższości od ok. 3 m do ok. 10 m, zapo- pieleniu poniżej 5%, niskosiarkowych (poniżej 0,6%) i kaloryczności do 32 GJ/t,  w większości udostępniane zasoby nie mają ograniczeń z tytułu wcześniejszych eks- ploatacji (starych zrobów, krawędzi eksploatacyjnych, pól pożarowych) zatem będzie można zaprojektować najbardziej optymalne i efektywne rozcięcie pokładów z za- chowaniem wszelkich reguł sztuki górniczej,  wydłużenie żywotności kopalni,  uzyskanie struktury wyrobisk pozwalającej na likwidację eksploatacji podpoziomo- wej, (poprawa warunków wentylacyjnych i klimatycznych, zmniejszenie zagrożenia pożarowego, metanowego) tym samym poprawa warunków bezpieczeństwa pracy,  zmniejszenie oporów sieci wentylacyjnej,  skrócenie dróg dojścia załogi, co skutkuje wydłużeniem efektywnego czasu pracy oraz wzrostem wydajności pracowników zatrudnionych na poz. 900m i 1080m (skró- cenie drogi dojścia załogi do na poz. 900 m i 1080 m o ok. 1500m),  zwiększenie efektywnego czasu pracy przy drążeniu wyrobisk korytarzowych i przy robotach eksploatacyjnych,  skrócenie dróg transportu materiałów do poz. 900 i 1080 m o ok. 2500 m,  ograniczenie ilości prac w szybach przy transporcie elementów wielkogabarytowych obecnie podwieszanych pod klatką lub pod głowicą klatki,  ograniczenie ilości prac przy demontażu i montażu sekcji obudowy zmechanizowanej w związku i uzyskaniem możliwości opuszczania szybem w całości,  skrócenie czasu wyposażania nowych wyrobisk eksploatacyjnych,  optymalizację wykorzystania przeciążonego szybu II,  mniejsze obciążenie wentylatora głównego i zużycie energii.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3