Materiały konferencyjne SEP 2019

Poniżej prezentujemy zespół transformatorowy BWZT, "ładowarka" Rys. 7. Rys. 7. Zespół transformatorowy BWZT, "ładowarka" ciągnika typu CA-190 Figure 7. BWZT transformer unit, "charger" of CA-190 type haulage Podstawowe parametry zespołu transformatorowego BWZT: - napięcie górnej strony transformatora ( przełączalne) - 500/1000V - napięcie dolnej strony transformatora - 440V - moc znamionowa transformatora - 33kVA - ilość odpływów - 1 lub więcej Ciągnik akumulatorowy jest nie tylko ładowany w czasie postoju. W trakcie hamowania/jazdy po upadzie energia hamowania jest przekształcana w energię elektryczną i gromadzona w akumulatorze kolejki (zwrot energii hamowania do akumulatora). Innowacyjnym rozwiązaniem opcjonalnym zastosowanym w tym ciągniku akumulatorowym jest tzw. mobilne oświetlenie, które umożliwia zastąpienie stałego oświetlenia stacji osobowych i materiałowych poprzez zastosowanie lamp zabudowanych w kabinach osobowych oraz na zestawach transportowych. Zastosowanie tej technologii oświetlenia oraz możliwość jego wykorzystania nie tylko na stacjach, a także na długości całej trasy przejazdu kolejki w znaczącym stopniu podnosi bezpieczeństwo i przyczynia się do poprawy efektywności ekonomicznej i energetycznej zakładu górniczego. Standardowe stałe oświetlenie stacji materiałowo-osobowych wymaga ciągłego przebudowywania wraz z postępem robót. Dodatkowym aspektem przemawiającym za mobilnym oświetleniem jest fakt, że po zabudowie stacjonarnego oświetlenia stacji, pracuje ono cały czas, a nie tylko wtedy kiedy jest faktycznie potrzebne, co jest przyczyną generowania zwiększonych kosztów energii. Stosowanie mobilnego oświetlenia kolejek podwieszonych, eliminuje stosowanie lamp zawieszanych na obudowie wyrobisk oraz linii je zasilających ze stacjonarnych urządzeń transformatorowych zabudowanych w wyrobiskach zagrożonych wybuchem i tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3