Materiały konferencyjne SEP 2019

4. Systemy SCADA na potrzeby wsparcia obsługi procesów UR oraz tworzenia historii eks- ploatacji elementów infrastruktury poprzez wykorzystanie danych dotyczących awarii urządzeń, ich stanów pracy, parametrów technicznych oraz pomiarów. 5. Systemy Branżowe na potrzeby wsparcia obsługi procesów UR oraz tworzenia historii eks- ploatacji elementów infrastruktury poprzez wykorzystanie danych dotyczących awarii urządzeń, ich stanów pracy, parametrów technicznych i pomiarów oraz udostępnianie da- nych i dokumentacji projektowej przygotowanych w iZIP. 2. PODEJSCIE REALIZACYJNE Prace związane z realizacją projektu w zakresie przygotowania i wdrożenia Systemu iZIP zo- stały powierzone jednemu Wykonawcy i są realizowane z udziałem trzech podwykonawców, wybranych w ramach postępowania przetargowego, którego celem było potwierdzenie poten- cjału techniczno-organizacyjnego do przeprowadzenia tak złożonego wdrożenia. Prace projektowe podzielone zostały na następujące trzy etapy:  Etap 1 – Analiza przedwdrożeniowa.  Etap 2 – Uruchomienie podstawowych funkcjonalności iZIP – Rejestr infrastruktury.  Etap 3 – Uruchomienie pełnej funkcjonalności iZIP. 2.1. Etap 1 – Analiza przedwdrożeniowa W ramach realizacji Etapu I - Analizy przedwdrożeniowej Wykonawca Systemu iZIP na pod- stawie wymagań zidentyfikował następujące potrzeby biznesowe KGHM: 1. Potrzeba podniesienia jakości podejmowanych decyzji. 2. Potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa działania służb UR. 3. Potrzeba budowania silnej pozycji konkurencyjnej. 4. Potrzeba poszukiwania szans rozwoju. 5. Potrzeba działania w zgodności z przepisami. Rezultatem Etapu 1 - Analizy przedwdrożeniowej w ramach projektu są: 1. Ogólna Koncepcja Biznesowa. 2. Projekt Techniczny. Ogólna Koncepcja Biznesowa i Projekt Techniczny opracowane w etapie Analizy przed- wdrożeniowej stanowią podstawę do realizacji kolejnych etapów wdrożenia. Uzgodnienia, sta- nowiące elementy Szczegółowych Koncepcji Biznesowych i Planów Wdrożenia, są podstawą do implementacji zmian w poszczególnych etapach wdrożenia. Na tym etapie została również przeprowadzona przez Wykonawcę Systemu iZIP Ocena dojrzałości organizacji w obszarze Utrzymania Ruchu Zamawiającego przed wdrożeniem. Ce- lem oceny, postawionym przez Wykonawcę, było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: „ Jak or- ganizacja UR Zamawiającego zarządza procesami z uwzględnieniem PAS55? ”. Ocena dojrzałości została wykonana w oparciu o przygotowany Model Oceny z wykorzy- staniem Arkusza oceny. Wyniki Oceny dojrzałości wskazują, że procesy UR są zidentyfikowa- ne i zarządzane, a organizacja rozumie potrzebę stosowania PAS 55. Wykonawca wykorzystał wyniki oceny dojrzałości do wskazania możliwości dalszego doskonalenia w obszarze zarzą- dzania procesami oraz w obszarze działań jakie organizacja powinna podjąć aby uwzględnić wszystkie aspekty zarządzania procesami biorąc pod uwagę dobre praktyki PAS 55. Ocena dojrzałości jest także źródłem wiedzy dla dostosowania zmian w Organizacji Utrzymania Ru- chu dla procesów utrzymania i rozwoju infrastruktury produkcyjnej KGHM, adekwatnie do

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3