Materiały konferencyjne SEP 2019
Optymalizacja transportu podziemnego w aspekcie zwiększania prędkości użytkowej 6 Układ transportu Rodzaj trasy Prędkość użytkowa Wykorzystanie zakresu prędkości maks. Jazda ludzi Kopalniana kolej podziemna I katerogria -zoptymalizowana 3,1 m/s 89 % II kategoria -standardowa 2,7 m/s 77 % III kategoria - nie przygtowana 2,4 m/s 68 % Jazda ludzi Kolejki podwieszone I katerogria - zoptymalizowana 1,4 m/s 70 % II kategoria -standardowa 1,2 m/s 60 % III kategoria - nie przygtowana 0,9 m/s 45 % Tabela 1. Wartości prędkości użytkowej na drogach transportu o różnym poziomie zoptymalizowania względem uzyskania największej prędkości . • Poziom wykorzystania zakresu prędkości maksymalnej wynosi dla kolei podziemnej 89%, dla kolei podwieszonej 70%. • Na dogach transportu kolei podwieszonej z licznymi zakrętami i zmiennymi nachyleniami nie możliwe jest uzyskanie wysokiego poziomu wykorzystania prędkości maksymalnej. • Aktualne możliwości optymalizacji trasy transportu pozwalają zwiększyć o ok 10% poziom wykorzystania prędkości maksymalnej.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3