Materiały konferencyjne SEP 2020

Lokomotywa ELECTRA została zaprojektowana do stosowania w podziemnych zakładach górniczych w warunkach zagrożeń wybuchu metanu oraz pyłu węglowego zgodnie z zasadni- czymi wymaganiami dyrektywy 2006/42/EC oraz 2014/34/EU. Górnicza lokomotywa akumulatorowa ELECTRA zbudowana jest modułowo. Składa się z następujących podzespołów:  Kabina operatora;  Korpus lokomotywy;  Zespół akumulatora (akumulator);  Skrzynia falowników;  Zestawy napędowe wraz z zabudowanymi silnikami elektrycznymi.  Układ hydrauliczny; Poszczególne części lokomotywy połączone są ze sobą i stanowią jedną zwartą całość. Rysunek 1 Lokomotywa ELECTAR – widok z boku Napęd lokomotywy stanowią dwie przekładnie mechaniczne zintegrowana z zestawem koło- wym i napędzającym go dwoma silnikami elektrycznym o mocy 22kW o napięciu znamiono- wym 380 V AC.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3