Materiały konferencyjne SEP 2020
Lokomotywa ELECTRA została zaprojektowana do stosowania w podziemnych zakładach górniczych w warunkach zagrożeń wybuchu metanu oraz pyłu węglowego zgodnie z zasadni- czymi wymaganiami dyrektywy 2006/42/EC oraz 2014/34/EU. Górnicza lokomotywa akumulatorowa ELECTRA zbudowana jest modułowo. Składa się z następujących podzespołów: Kabina operatora; Korpus lokomotywy; Zespół akumulatora (akumulator); Skrzynia falowników; Zestawy napędowe wraz z zabudowanymi silnikami elektrycznymi. Układ hydrauliczny; Poszczególne części lokomotywy połączone są ze sobą i stanowią jedną zwartą całość. Rysunek 1 Lokomotywa ELECTAR – widok z boku Napęd lokomotywy stanowią dwie przekładnie mechaniczne zintegrowana z zestawem koło- wym i napędzającym go dwoma silnikami elektrycznym o mocy 22kW o napięciu znamiono- wym 380 V AC.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3