Materiały konferencyjne SEP 2020

Rysunek 2 Lokomotywa ELECTRA rozmieszczenie urządzeń układu napędowego – widok z dołu 2.1. Techniczne testy Lokomotywy ELECTRA w LW Bogdanka Przez trzy miesiące w kopalni Lubelski Węgiel testowana była lokomotywa firmy Urządzenie i Konstrukcje z Żor typu ELECTAR. Lokomotywa ELECTRA podczas eksploatacji nie wykazała znaczących różnic z uwagi na sposób eksploatacji w porównaniu do lokomotywy LEA BM. Zaletą lokomotywy jest na pewno większa swoboda pokonywania łuków jezdnych, atutem mo- że okazać się również wiarygodne pomiary napięcia baterii które w sposób jednoznaczny in- formują o konieczności dokonania ładowani. Ciekawym rozwiązaniem technicznym dostarcza- jącym szereg informacji o sposobie pracy lokomotywy jest sterownik kotrolujący parametry pracy i nie pozwalający na przeciążenia układu mechanicznego i elektrycznego dzięki któremu możemy sprawdzić jak lokomotywa jest eksploatowana, a także czas jej efektywny pracy. Ko- rzyści wynikające z możliwości doładowania baterii lokomotywy jest znikome ponieważ wią- załoby się to z postojem drużyny transportowej jak również niewykorzystaniem urządzenia. Uwagi zgłaszane przez służby i operatorów lokomotywy były w miarę możliwości poprawiane. Tabela 1 Analiza SWOT dla zastosowania lokomotywy ELECTRA w LW Bogdanka SILNE STRONY SŁABE STRONY  Kontrola parametrów pracy – nie możli- wość przeciążenia maszyny.  Łatwość pokonywania łuków oraz więk- sza możliwość transportu jednostek ma- teriałowych po łuku.  Silnik indukcyjny klatkowy zasilany prą- dem przemiennym  Dokładne parametry eksploatacyjne pra- cy.  Trudniejsze sterowanie lokomotywą - wymaga większej precyzji i wyczucia.  Nie ergonomiczna pozycja siedzenia – zbyt małe wymiary kabiny operatora – producent przedstawił projekt poprawy.  Słaba widoczność pola widzenia z kabiny tworzą się martwe pola.  Wystąpienie alarmu powoduje gwałtowa- ne zatrzymanie lokomotywy SZANSE ZAGROŻENIA  Zwiększenie kontroli pracy drużyny transportowej – każdy operator loguje się na swoje konto podczas wykonywa-  Zastosowane rozwiązania i urządzenia są w większości produkcji Becker.  Wymiana taboru zablokuje możliwość

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3