Materiały konferencyjne SEP 2020

nia pracy.  Możliwość podłączenia lokomotywy do ładowania przez operatorów. Zmniej- szenie liczebności pracowników obsłu- gujących ładownię.  Rozwój kompetencji pracowników z za- kresu nowoczesnych układów napędo- wych. inwestycji w przypadku pojawienia się na rynku innowacyjnych rozwiązań transportowych.  Podczas diagnozy usterek może być ko- nieczność pomocy serwisu.  Brak informacji eksploatacyjnych w dłuż- szym przedziale czasowym – brak in- formacji na temat odporności baterii na uszkodzenia.  Uzależnienie się od serwisu producenta 2.1.1. Podsumowanie testów Podczas trzymiesięcznych testów lokomotywy w Lubelskim Węglu „Bogdanka” S.A. Bardzo dobra współpraca z serwisem i codzienny kontakt z kierownikiem serwisu firmy Urzą- dzenia i Konstrukcje oraz na bieżąco wszelkie uwagi wychodzące od maszynistów użytkują- cych lokomotywę były uwzględnianie i zostały wprowadzane m.in .:  Wyprowadzenie dodatkowego złącza do styku kabin osobowych.  Zainstalowano nowy model rejestratora danych z kartą 32Gb.  Zainstalowano dodatkowy zegar czasu rzeczywistego RTC.  Wprowadzono funkcję jazdy na ograniczeniu momentu powyżej prędkości 0,2m/s.  Zmniejszono zakres pozycji neutralnej dla manipulatora Elsta.  Wprowadzono możliwość kontynuowania jazdy po ustawieniu manipulatora w po- zycji neutralnej w trybie jazdy transportowej.  Wprowadzono parametr umożliwiający zwiększenie prędkości manewrowej oraz wstecznej do 1,5m/s.  Zmodyfikowano proces logowania użytkownika (do logowania i wylogowania ko- nieczne jest uprawnienie kabiny).  Wprowadzono na ekranie głównym wizualizacji słupek naładowania akumulatora (wyskalowany do napięcia zestawu).  Wprowadzono wyraźny komunikat „Koniec ładowania” na ekranie głównym wizua- lizacji. Do poprawek które podniosą funkcjonalność pracy lokomotywy ELECTRA: 1. Wykonanie większej kabiny operatora poprawiająca komfort pracy – projekt kabiny zo- stał przedstawiony. 2. Wykonanie trzech stopni hamowania obecnie 1-szy stopień nie jest wystarczający pod- czas wykonywania prac manewrowych natomiast 2-gi powoduje gwałtowne zatrzy- manie lokomotywy podczas prac manewrowych i sytuacji alarmowych. 3. Wykonanie pomocniczego hamowania poprzez uruchomienie elektrozaworu powodują- cego stopniowe dohamowanie mechaniczne (za pomocą zaciskanych szczęk hamul- cowych) - obecnie hamowanie od jest znaczna (jednak zgodna z normą). Należy roz-

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3