Materiały konferencyjne SEP 2020

robiska ładowni lub turmagu odprowadzającego powietrze zużyte należałby ponownie obliczyć wskaźniki NPV dla inwestycji ponieważ podczas ładowania baterii typu VRLA nie wydziela się wybuchowy wodór więc możliwe było by starania na odstępstwo wynikające z przepisów i norm. Tabela 2 Finansowa ocena projektu MOMENT 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 EBITDApowiększonao amortyzację 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 Amortyazacjabez inwestycji 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 EBIT 410600000 410576311 410551912 410526781 410500896 410474234 410446773 410418488 410389354 410359346 410328438 Podatek 78014000 78009499 78004863 78000088 77995170 77990105 77984887 77979513 77973977 77968276 77962403 EBIT (1-T) 332586000 332566812 332547049 332526693 332505726 332484130 332461886 332438975 332415377 332391070 332366035 Amortyzacja 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 423400000 SUMAFCFFbezprojektu0 755986000 755966812 755947049 755926693 755905726 755884130 755861886 755838975 755815377 755791070 755766035 DFCFF 693565138 636282141 583729823 535517527 491286856 450709010 413482336 379330094 347998396 319254316 292884166 PV bez projektu 5 144 039 802 MOMENT 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 EBITDApowiększonao amortyzację 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 834849915 SumaAmortyzacji 423903200 424346800 424786300 425006050 425006050 424059250 423619750 423400000 423400000 423400000 423400000 Sumakosztów 567350 390127 218504 186873 190807 194858 199032 203330 207758 212318 217015 EBIT 410379365 410112988 409808737 409582062 409537292 410456694 410887847 411099000 411090144 411081024 411071629 Podatek 77972079 77921468 77863660 77820592 77812085 77986772 78068691 78108810 78107127 78105395 78103610 EBIT (1-T) 332407286 332191520 331945077 331761470 331725206 332469922 332819156 332990190 332983017 332975629 332968020 Amortyzacja 423903200 424346800 424786300 425006050 425006050 424059250 423619750 423400000 423400000 423400000 423400000 SumanakładówCAPEX -2516000 -2218000 -1758000 -879000 SUMAFCFF zprojektem1 753794486 754320320 754973377 755888520 756731256 756529172 756438906 756390190 756383017 756375629 756368020 DFCFF zprojektem 691554574 634896322 582977970 535490485 491823394 451093627 413797986 379606730 348259753 319501240 293117455 PV z projektem 1 5 142 119 535 Różnica PV -1 920 267 Bez projektu (Eksplotacja 7 lokomotyw LEA BM) Z projektem 1 (Zakup lokomotyw ELECTRA) PODSUMWANIE Oferowana lokomotywa ELECTAR spełnia oczekiwania służb technicznych oraz maszynistów lokomotywy. Rozwiązania techniczne w pełni zastępują funkcjonalność lokomotywy LEA BM. Zakłada się że rozwiązanie zastępujące silnik indukcyjny prądu stałego silnikiem prądu zmiennego zmniej- szy awaryjność oraz konieczność częstszych przeglądów układu napędowego. Zastosowanie falownika i zabezpieczeń kontrolujących pracę lokomotywy spowoduje mniejsze przeciążenia maszyny oraz wymusi pracę w stanie ustalonym. Zastosowanie baterii akumulatorów typu VRLA zmniejszy intensywność prac związanych z procesem koniecznych prac do wykonania przy baterii akumulatorów trakcyjnych z ogniwa- mi posiadającymi elektrolit w postaci ciekłej. Dodatkowa możliwość doładowania baterii z uwagi na reżim pracy lokomotyw oraz niewykorzystanie maszyny na czas ładowania baterii będzie wykorzystywany sporadycznie w LW Bogdanka. Oceniając aspekt opłacalności należy do każdego projektu podejść indywidualnie.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3