Materiały konferencyjne SEP 2020

Przy założeniu czasu jazdy kolejki nie załadowanej na prostym poziomym odcinku średnio 1,5 m/s, długości wyrobiska przyścianowego 1500 m, oraz 300 s. na zmiany rozjazdów odzys- kujemy na każdym minięciu się kolejki podwieszanej 1 300 s tj czyli ponad 22,5 minuty. Ponadto to rozwiązanie ułatwia dysponentowi przewozu kontrolę i sterowanie transportem związanym ze zbrojeniem ściany. Dla zaoszczędzenia czasu w warunkach PG „SILESIA” dla przeglądu i remontu sekcji na tra- sie transportu pomiędzy wyzbrajaną ścianą (lub miejscem składowania sekcji) a ścianą zbroj- oną lokalizuje się 3-4 stanowisk remontowo-przeglądowych co umożliwia pracę nad kilkoma sekcjami w tym samym czasie. Jest to możliwe gdyż w warunkach kopalni główne wyrobiska udostępniające oraz wyrobiska przyścianowe wykonywane są w obudowie ŁPSil 12/V36/4, ŁPSil13/V36/4, ŁP12/V36/4, ŁP13/V36/4. Rys. 8. Schematyczny przekrój przez dowierzchnię ścianową z sekcją nad Obrotnicą Sekcji Ścianowych Figure 8. Schematic cross-section throw longwall raise with section above turntable longwall Rys. 9. Wjazd kolejki podwieszonej nad Obrotnicę Sekcji scianowych Figure 9. Way in suspended monorail system above turntable longwall unit

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3