Materiały konferencyjne SEP 2020

Rys. 12 Schemat wyjazdu sekcji obudowy zmechanizowanej z dowierzchni ścianowej Figure 12. The scheme of leaving section of powered support from longwall raise WNIOSKI Zgodnie z powyżej przytoczoną argumentacją dotyczącą zastosowania obudowy typu ŁPSp i ŁPSp3R jako jednego z elementów składowych ograniczenia czasu potrzebnego na przezbrojenie wyposażenia ściany można postawić następujące wnioski : • możliwość zabudowania dwóch torów kolejki podwieszonej i dwóch rozjazdów w świetle skrzyżowania, • możliwość równoczesnego drążenia, utrzymywania odstawy a drążonej dowierzchni ścianowej oraz montażu przenośnika zgrzebłowego ścianowego wraz z łańcuchem, • łatwiejszy montaż urządzeń w rejonie głównego oraz pomocniczego napędu przenoś- nika ścianowego, • bezkolizyjny wjazd transportu wraz sekcją obudowy zmechanizowanej (skrajnie ruchowe od wystających elementów w trakcie skręcania), • możliwość wykorzystania Obrotnicy Sekcji Ścianowych – czas obrotu i wstawienia sekcji do podziałki skrócony do około 15 minut, • możliwość zastosowania na równoległym (do transportu sekcji) torze ciągnika ma- newrowego dla ograniczenia transportu ręcznego (zwiększenie mechanizacji robót), np. dla zabudowania kabli zasilających kompleks ścianowy w energię elektryczną oraz magistrali wysokociśnieniowej, likwidacji zbędnych rurociągów, itp., • możliwość zabudowy sekcji skrajnych bez konieczności tzw. „łamania” stropnicy zasadniczej, • sekcje ustawione z wyprostowaną stropnicą zasadniczą do wyjazdu z rocinki ściany, konstrukcyjnie obudowa ŁPSp V32/4/7,8x3,8 oraz ŁPSp3R V32/4/8,5x3,8 pozwala na takie zabudowanie sekcji, • zwiększenie bezpieczeństwa pracującej załogi przy zbrojeniu ściany, dzięki zwięk- szeniu automatyzacji wykonywanych czynności przy wykonywaniu obrotu sekcji, • większe możliwości kontrolowania logistyki transportu i wzajemnego położenia składów kolejek podwieszonych, • możliwość wykonywania wielu czynności związanych ze zbrojeniem równocześnie,

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3