Materiały konferencyjne SEP 2020

Rys. 3. Schemat rozmieszczenia otworów badawczych w chodniku 91103 Figure 3. Arrangement diagram of test holes in the gateway 91103 Rozpoczęcie drążenia chodnika 91104 o wybiegu 2065m nastąpiło z przecinki transporto- wej - 1332. Oddział ZGRI wykorzystał do tego celu kombajn R-150, który współpracował z podajnikiem taśmowym PTU 600/1000 wersja 800. W skład odstawy oddziałowej wchodziły przenośniki: 2x PTGM 1000 i 2x Mifama 1000/2. Chodnik przewietrzany był systemem wen- tylacji kombinowanej. Jako wentylator tłoczący wykorzystano WL-SIGMA 900/BM/2, nato- miast w przodku zabudowany był wentylator WWG-800 z urządzeniem odpylającym UO-630. W celu zapewnienia sprawnego systemu odwodnienia w chodniku 91104 zabudowano dwie pompy stacjonarne 15M35/4-EX i OS-100, które z pomocą pomp zatapialnych typu P rurocią- giem DN150 pozwalały skutecznie odwadniać przodek. Ponieważ zbiornik W-100(2009) był odwadniany w trakcie drążenia chodnika 91104 zalecano utrzymywanie jak największej odle- głości (co najmniej 100m) w celu zapewnienia stałego postępu przodka. Wlot chodnika 91104 wykonany jest w obudowie ŁP12/V32/4/A w rozstawie do 0,75m i dodatkowo wzmocniony dwoma podciągami z prostek o profilu V na całej długości wlotu. Normalny bieg chodnika wykonywany był w obudowie ŁP10/V32/A w rozstawie max. 0,75m a lokalne poszerzenia w obudowie ŁPSp 3R/V32/4 w rozstawie max. 0,75m. Ze względu na wykorzystanie chodnika 91104 zarówno dla ściany 373a jak i 372a został on dodatkowo wzmocniony. Na całej długości chodnika zabudowano w stropie dwa rzędy podciągów stalo- wych, które zakotwiono kotwami wklejanymi o długości L-9m. Drążenie przecinki ściany 373a o długości 195m prowadzone było przy użyciu kombajnu AM-50 z-w od strony chodnika 91103 i kombajnu R-150 od strony chodnika 91104. Przecinka ściany 373a wykonana została w obudowie ŁPSpA-V32/4/6,5x3,5 w rozstawie max. 0,75m., która dodatkowo wzmocniona jest podciągiem z prostki o profilu V na całej długości. Kombaj- ny drążyły przecinkę ściany na „zbicie” do momentu uzyskania wzajemnej odległości ok. 20m i wycofania kombajnu R-150 z partii XI. W trakcie drążenia przecinki ściany 373a zroby ścia- ny 373 znajdujące się w I warstwie pokł. 209 były odwodnione. Stan zawodnienia został roz- poznany za pomocą otworów badawczych wykonanych z chodnika 91104.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3