Materiały konferencyjne SEP 2020

Korzyści ekonomiczne to między innymi zmniejszenie kosztów [20]:  związanych z brakiem jakości wyrobów i usług,  dotyczących odszkodowań związanych z wypadkami przy pracy i chorobami zawodo- wymi,  związanych z użytkowaniem środowiska i ewentualnymi karami. Korzyści dla otoczenia to spełnienie wymagań prawnych w zakresie bezpieczeństwa wyro- bów i usług, prawa pracy oraz ochrony środowiska, zmniejszenie lub likwidacja uciążliwości dla okolicznych mieszkańców, zmniejszenie ilości odpadów oraz redukcja zużycia surowców [20]. Korzyści dla pracowników to przede wszystkim praca w stabilnym przedsiębiorstwie, sa- tys-fakcja z wykonywanej pracy, systematyczny i określony zakres działania oraz możliwość podnoszenia kwalifikacji [20]. Tabela 1. Korzyści organizacji z praktycznego stosowania systemów zarządzania w Polskiej Grupie Górniczej S.A. Table 1. The organization benefits from the practical use of management systems in Polska Grupa Górnicza S.A. Korzyści wewnętrzne Korzyści zewnętrzne Jakość produkowanego węgla kamiennego na wysokim poziomie Poprawa zadowolenia klientów Redukcja liczby reklamacji Dostosowanie węgla do potrzeb klienta Lepszy dostęp do rynku krajowego i zagraniczne- go Systematyczna kontrola (badania jakościo- we, audit) System informacyjny Wzrost wiarygodności i zaufania oraz poprawa wizerunku Wdrożenie podejścia procesowego Certyfikowane systemy zarządzania Wzrost wydajności pracy Pozytywna zmiana dotychczasowego wizerunku oraz wzrost efektywności pracy Benefity dla pracowników Publikacja Certyfikatów na stronie interne- towej pgg.pl Zapewnienie kontrahentów o prowadzonej dalszej działalności i jej rozwoju Większa identyfikowalność Źródło: opracowanie własne na podstawie Bąk 2003 [2]. Celem stosowania zintegrowanego systemu zarządzania w PGG S.A. jest: • dążenie do poprawienia jakości, efektywności funkcjonowania firmy, usprawnienia i zracjonalizowania przebiegu procesów wewnętrznych, • zbudowanie wizerunku firmy dbającej o środowisko, postępującej zgodnie z obowiązu- jącymi przepisami i działającej na rzecz minimalizacji negatywnych oddziaływań na środowisko, dążącej do stałej poprawy bezpieczeństwa pracowników oraz zapewniają- cej bezpieczeństwo przetwarzanych informacji, • zapewnienie środków służących doskonaleniu jakości, ochronie środowiska, podnosze- niu poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwu przetwarzanych da- nych. 3.1. System zarządzania jakością zgodny z norma ISO 9001:2015 System Zarządzania to odpowiednia struktura organizacyjna, podział odpowiedzialności po- między pracowników oraz zasoby firmy (materialne, finansowe, ludzkie), które są niezbędne

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3