Materiały konferencyjne SEP 2020

Dzięki nowym wdrożeniom PGG S.A. ciągle doskonali zintegrowany system zarządzania w przedsiębiorstwie. Wdrożenie i utrzymywanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w PGG S.A. wpływa na: • poprawę wizerunku przedsiębiorstwa, • skuteczne planowanie i organizowanie robót górniczych oraz pozostałych procesów, • określanie celów i zadań, • zarządzanie kopalniami i przedsiębiorstwem, • usystematyzowanie postępowania w poszczególnych procedurach, • wzrost zadowolenia klientów z utrzymania wysokiej jakości oferowanych produktów, • podniesienie świadomości pracowników w zakresie BHP, • jakość i efektywność pracy załogi, • lepszy nadzór nad dokumentacją. Polska Grupa Górnicza S.A. stale doskonali wdrożone systemy poprzez wprowadzanie do stosowania nowych metod podnoszenia świadomości swoich pracowników, zwiększania ich bezpieczeństwa, zmniejszenia oddziaływania na środowisko, utrzymania na wysokim poziomie oferowanych towarów i usług, co pozytywnie wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. LITERATURA [1] Asif M., Bruijn E.J., Fisscher O.A.M., Searcy C, 2010, Meta-management of integration of manage- ment system, The TQM Journal, No. 6. [2] Bąk M. 2003: Nowoczesne systemy zarządzania jakością – ujęcie praktyczne „Problemy Jakości” nr 9. [3] BSI Management System Integration – A Giude, 2000. [4] Habelman J., 2015, Audyt zintegrowanego systemu zarządzania w świetle wymagań norm ISO w przedsiębiorstwie X, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 864. Finanse, Rynki Finanso- we, Ubezpieczenia, nr 76, t. 2. [5] Jasiulewicz-Kaczmarek M., Prussak W., 2012, Modele doskonałości w zarządzaniu jakością, Zarzą- dzanie i Finanse, nr 3/1. [6] Jonek-Kowalska I., 2012, Ryzyko operacyjne a wartość przedsiębiorstwa górniczego, Zeszyty Nau- kowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Finanse, nr 56. [7] Jonek-Kowalska I., Michalak A., 2012, Ryzyko, koszt kapitału i efektywność w procesie finansowa- nia inwestycji rozwojowych w górnictwie węgla kamiennego, PWN, Warszawa [8] Kleniewski A., 2004a, Integracja systemów zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy, Problemy Jakości, nr 11. [9] Kleniewski A., 2004b, Podejście procesowe, Problemy Jakości, nr 6. [10] Miller P., 2003, Zintegrowane systemy zarządzania, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy nr 34, SGH, Warszawa. [11] Nowak A, 2016, Bezpieczeństwo i higiena pracy w Zakładzie Mechanicznej Przeróbki Węgla w aspekcie Zintegrowanego Systemu Zarządzania, Przegląd Górniczy, t. 72 nr 11, s. 61-65. [12] Nowak A., Pawluk A., 2016, Zintegrowany System Zarządzania w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju w przemyśle wydobywczym węgla kamiennego, Inżynieria Mineralna, nr 2. [13] Olkiewicz M., 2012, Ocena efektów funkcjonowania systemu zarządzania jakością w przedsiębior- stwie, Zarządzanie i Finanse, nr 3/1. [14] Pałęga M., Knapiński M., Kulma W., 2014, Ocena systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w przedsiębiorstwie w świetle przeprowadzonych badań, materiały konferencyjne Innowacje w Zarzą- dzaniu i Inżynierii Produkcji, tom 1. [15] Polska Norma PN-EN ISO 9000:2015 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. [16] Polska Norma PN-EN ISO 9001:2015 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3