Materiały konferencyjne SEP 2020

Szkoła Eksploatacji Podziemnej 2020, Materiały Konferencyjne Model analitycznej platformy danych na potrzeby zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw w KGHM Polska Miedź S.A. Paweł Pyda KGHM Polska Miedź S.A. o/COPI Paweł Stefaniak KGHM Cuprum Centrum Badawczo-Rozwojowe, Zakład Analityki Systemów Helena Dudycz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Katedra Technologii Informacyjnych STRESZCZENIE: W artykule zostanie omówiona problematyka zarządzania danymi oraz po- dejmowania decyzji w kontekście potrzeby zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw w Spółce KGHM Polska Miedź S.A. W pierwszej części zostaną omówione obecne systemy in- formatyczne w KGHM, wykorzystywane do obsługi procesów biznesowych, oraz potrzeby wdrożenia nowych rozwiązań. W drugiej części zostanie zaprezentowany model platformy analitycznej na potrzeby zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw. W trzeciej części zo- stanie omówionych kilka przykładowych procesów biznesowych, które mogłyby być zrealizo- wane na platformie analitycznej w ramach zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw. Na zakończenie przedstawione zostaną dalsze plany rozwoju platformy, jak i możliwości imple- mentacji kolejnych procesów biznesowych (np. integracja wspólnej bazy indeksów materiało- wych) nie tylko dla KGHM, ale także dla całej Grupy Kapitałowej. SŁOWA KLUCZOWE: Platforma danych, zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie dany- mi podstawowymi, data analysis, Big Data, SCM, Supply Chain Management, Master Data Management 1. WSTĘP KGHM Polska Miedź S.A. jest firmą globalną, posiadającą w kraju wiele oddziałów ( m.in . zakłady górnicze, zakłady wzbogacania rud, zakład hydrotechniczny, huty) oraz jest udziałow- cem kilkunastu spółek Grupy Kapitałowej (GK) KGHM. Za granicą znajdują się natomiast zakłady wydobywcze m.in . w Chile (Franke, Sierra Gorda), w Stanach Zjednoczonych (Carlo- ta) oraz Kanadzie (Sudbury). Aby utrzymać pozycję światowego lidera na rynku surowców nieżelaznych musi podążać za bieżącymi trendami globalnej digitalizacji procesów biznesowych oraz rozwoju np. zgodnie z

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3