Materiały konferencyjne SEP 2020

 zmiany struktur organizacyjnych Oddziałów i Centrali KGHM,  dostosowanie i standaryzacja procesów Zarządzania Łańcuchem Dostaw w Oddziałach KGHM,  zarządzanie procesami ZŁD w Oddziałach KGHM Polska Miedź S.A.,  integracja procesów ZŁD w GK KGHM. 1. PODSTAWY TEORETYCZNE ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHEM DOSTAW W PRZEDSIĘBIORSTWACH PRZEMYSŁOWYCH Wzmożone zainteresowanie zagadnieniami związanymi z rozwojem procesów logistycznych w przedsiębiorstwach przemysłowych zaczęto zauważać wraz z wyczerpaniem się możliwości obniżki kosztów produkcji. Szybko rozwijające się otoczenie przedsiębiorstw, globalizacja procesów gospodarczych, wzrost kosztów finansowania zapasów, rozwój informatyczny na- rzędzi optymalizacji procesów wpłynęły na pojmowanie logistyki jako ważnej dziedziny wie- dzy na temat procesów oraz zarzadzania procesami [1]. Ewolucja logistyki od czasów Cesarza Bizantyjskiego LeontosaVI, który traktował Logistykę jako trzecią sztukę wojenną poza strate- gią i taktyką aż po czasy współczesne wpłynęła na rozumienie procesów logistycznych. W lite- raturze można spotkać wiele definicji logistyki opisujących logistykę jako zarzadzanie zada- niami związanymi z przemieszczaniem i składowaniem towarów z miejsc ich pochodzenia do miejsc gdzie zostaną skonsumowane. Nowoczesne pojmowanie logistyki zmierza do przejęcia ze zwykłego zarządzania procesami do bardziej zaawansowanego zarządzania strumieniami procesów uwzględniając przy tym ich procesów, koszty czy poziom obsługi klienta. Zastoso- wanie zarządzania logistycznego pozwoliło na wyodrębnienie podstawowych procesów:  fizyczny przepływ dóbr,  przepływ informacji,  zarządzanie zapasami, infrastrukturą logistyczną,  koszty procesów logistycznych. Cele funkcjonalne dla wyodrębnionych procesów logistycznych to przede wszystkim ob- niżka kosztów i zwiększenie ich efektywności procesowej. 2. INTEGRACJA ZASOBÓW LUDZKICH – ZMIANA STRUKTURY FUNKCJONALNEJ W KIERUNKU ORIENTACJI PROCESOWEJ ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHEM DOSTAW Przed zmianą struktury organizacyjnej zadania logistyczne prowadzone i nadzorowane były przez wielu kierowników oddziałów czy kierowników wydziałów zajmujących się realizacją zadań produkcyjnych w pionach rożnych Dyrektorów. Taka organizacja pracy powodowała, iż zadania w ramach procesów logistycznych schodziły na dalszy plan a tym samym spadała ich efektywność finansowa i organizacyjna (rys. 1).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3