Materiały konferencyjne SEP 2020
Rysunek 1. Umiejscowienie rozproszonych zadań logistyki produkcji w strukturze organizacyjnej na przykładzie jednego z Oddziałów KGHM – przed zmianami schematów organizacyjnych. Opracowanie własne Zmiana struktury organizacyjnej zakładała przejście z dotychczasowego rozproszonego za- rządzania procesami logistycznymi w ramach struktury hierarchicznej do struktury poziomej (horyzontalnej). Taki schemat organizacyjny zapewniał przekazanie pracownikom nowo po- wstałych działów, dedykowanych szeroko pojętej logistyce, szerszego zakresu uprawnień i ob- owiązków a także spłycenie dotychczasowych wielopoziomowych struktur organizacyjnych. Zmiana organizacyjna pozwala na zarządzanie procesami przez jednego właściciela bizneso- wego w ramach Działu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (rys. 2). Rysunek 2. Integracja zadań logistycznych – przejście do orientacji procesowej; utworzenie Działu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (ZŁD) Dyrektor Naczelny Dyrektor Finansowy Dyrektor Techniczny Dyrektor Utrzymania Ruchu oraz Inwestycji A,B,C A,B,C A A,B,C A,B,C A,B,C A,B,C A,B,C AB,C Rysunek 1. Umiejscowienie rozproszonych zadań logistyki produkcji w strukturze organizacyjnej na przykładzie jednego z Oddziałów KGHM – przed zmianami schematów org nizacyjnych. Opracowanie własne. A- Magazynowanie materiałów B- Składanie zamówień C- Procedowanie postępowań przetargowych Kierownicy Wydziałów Kierownicy Oddziałów Proces postępowań przetargowych Proces logistyki magazynowej i dystrybucji Proces planowania i analizy dostaw Dyrektor Naczelny Dyrektor Finansowy (DF) Dyrektor Techniczny (DT) Dyrektor Utrzymania Ruchu oraz Inwestycji (DR) LZ (B) LD (A) LP (C) ZŁD (FL) Kierownicy Wydziałów
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3