Materiały konferencyjne SEP 2020

Rysunek 1. Umiejscowienie rozproszonych zadań logistyki produkcji w strukturze organizacyjnej na przykładzie jednego z Oddziałów KGHM – przed zmianami schematów organizacyjnych. Opracowanie własne Zmiana struktury organizacyjnej zakładała przejście z dotychczasowego rozproszonego za- rządzania procesami logistycznymi w ramach struktury hierarchicznej do struktury poziomej (horyzontalnej). Taki schemat organizacyjny zapewniał przekazanie pracownikom nowo po- wstałych działów, dedykowanych szeroko pojętej logistyce, szerszego zakresu uprawnień i ob- owiązków a także spłycenie dotychczasowych wielopoziomowych struktur organizacyjnych. Zmiana organizacyjna pozwala na zarządzanie procesami przez jednego właściciela bizneso- wego w ramach Działu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (rys. 2). Rysunek 2. Integracja zadań logistycznych – przejście do orientacji procesowej; utworzenie Działu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (ZŁD) Dyrektor Naczelny Dyrektor Finansowy Dyrektor Techniczny Dyrektor Utrzymania Ruchu oraz Inwestycji A,B,C A,B,C A A,B,C A,B,C A,B,C A,B,C A,B,C AB,C Rysunek 1. Umiejscowienie rozproszonych zadań logistyki produkcji w strukturze organizacyjnej na przykładzie jednego z Oddziałów KGHM – przed zmianami schematów org nizacyjnych. Opracowanie własne. A- Magazynowanie materiałów B- Składanie zamówień C- Procedowanie postępowań przetargowych Kierownicy Wydziałów Kierownicy Oddziałów Proces postępowań przetargowych Proces logistyki magazynowej i dystrybucji Proces planowania i analizy dostaw Dyrektor Naczelny Dyrektor Finansowy (DF) Dyrektor Techniczny (DT) Dyrektor Utrzymania Ruchu oraz Inwestycji (DR) LZ (B) LD (A) LP (C) ZŁD (FL) Kierownicy Wydziałów

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3