Materiały konferencyjne SEP 2020

Nowo utworzona struktura pozwoliła na pełną koordynację trzech procesów: 1. planowania (LZ) – analiza i planowanie, zamawianie potrzeb materiałowych dla wszystkich procesów głównych i pomocniczych, 2. realizacji postępowań przetargowych (LP) – wybór wykonawców i dostawców mate- riałów i usług (wspólna realizacja procesu zakupowego z Departamentem Zakupów), 3. dystrybucji dóbr (LD) – gospodarka zapasami zarządzanych przez kierowników liniowych (LZ, LD, LP) w ramach jednego wydziału (ZŁD). Wzajemna komunikacja między zespołami na jednym poziomie pozwala na łączenie kompe- tencji poszczególnych pracowników wpływając na tempo wdrażanych zmian, innowacji oraz efektywność finansowo-organizacyjną nadzorowanych procesów. Kierowanie Działem Zarza- dzania Łańcuchem Dostaw powierzono Głównemu Inżynierowi ds. Przygotowania Produkcji (FL), podlegającemu jednemu Dyrektorowi Finansowemu (DF). Uporządkowanie struktury organizacyjnej i procesów logistycznych wewnątrz poszczegól- nych Oddziałów KGHM w ramach Działów Zarządzania Łańcuchem Dostaw umożliwiło przejście na wyższe szczeble integracji procesów wewnątrz KGHM oraz zewnętrznych w Gru- pie Kapitałowej KGHM [2]. Wdrożenie jednolitych schematów organizacyjnych pozwoliło na wdrożenie standaryzacji procedur oraz dopasowanie ich do wymagań wszystkich klientów łańcucha dostaw z uwzględ- nieniem profili działalności poszczególnych Oddziałów KGHM w obszarach:  górnictwa – zakłady górnicze,  hutnictwa – zakłady hutnicze,  wzbogacania rud – Zakład Wzbogacania Rud (ZWR ) ,  gospodarki odpadami – Zakład Hydrotechniczny,  wsparcia IT – Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji (COPI). Ostatnim etapem integracji zasobów ludzkich w schemacie organizacyjnym KGHM było utworzenie Departamentu Zarzadzania Zintegrowanego Łańcuchem Dostaw ( TL ) w Centrali pełniącego funkcję właściciela biznesowego procesów w obszarze Łańcucha Dostaw w KGHM. W zakresie zadań Departamentu Zintegrowanego Zarządzania Łańcuchem Dostaw jest zarzą- dzanie, nadzorowanie i koordynowanie działań w obrębie procesów logistycznych realizowa- nych przez Działy Zarzadzania Łańcuchem Dostaw w Oddziałach KGHM i spółkach GK KGHM. Możliwe stało się również wspieranie interesariuszy w obszarach powiązanych z pro- cesami logistycznymi. Departament ten podlega bezpośrednio Wiceprezesowi Zarządu ds. Produkcji. Utworzenie Departamentu Zintegrowanego Zarządzania Łańcuchem Dostaw pozwoliło uzyskać efekt synergii w procesach:  strategicznego zarządzania grupami asortymentowymi,  strategicznego planowania potrzeb materiałowych,  koordynacji zarządzania planem dostaw materiałowych do Oddziałów KGHM,  koordynacji zarządzania przepływem materiałów oraz gospodarką zapasami. Skupienie kompetencji w powstałym departamencie stworzyło możliwość budowania rela- cji w ogniwach łańcucha dostaw do KGHM pełniąc rolę centralnego koordynatora wszystkich strumieni dostaw. Centralizacja procesów wpłynęła na czas podejmowanych decyzji pomiędzy poszczególnymi ogniwami procesów, a także na bardzo szybką diagnozę obszarów deficytów i wąskich gardeł w przedsiębiorstwie.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3