Materiały konferencyjne SEP 2020

12 • Wydajność pracownika wiedzy zależy od trafnego zdefiniowania stojących przed nim zadań • Za poziom wydajności odpowiada sam zainteresowany • Innowacje wchodzą w zakres obowiązków pracownika wiedzy. Są jednym z jego głównych zadań. • Praca oparta na wiedzy wymaga stałego rozwoju osobowego i doskonalenia, ale także stałego kształcenia i informowania osób, z którym pracownik wiedzy utrzymuje relacje zawodowe. Odpowiada za to sam pracownik • Wydajność pracownika wiedzy nie opiera się na wskaźnikach ilościowych, a już na pewno nie w głównej mierze. Wskaźniki jakościowe są równie istotne, jeśli nie ważniejsze. • Dążąc do podniesienia wydajności pracownika wiedzy, organizacja musi postrzegać tę grupę pracowników w kategorii aktywów, a nie kosztów. Pracownik wiedzy musi chcieć pracować właśnie dla tej organizacji. http://www.cgu.edu/images/drucker/peter_drucker/pages/PeterDrucker010_jpg.htm P. F. Drucker, Zarządzanie XXI wieku - wyzwania

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3