Materiały konferencyjne SEP 2020

Zdalne sterowanie zastosowane w tym ciągniku, dając możliwość ustawienia się operatora w bezpiecznym miejscu, w znaczącym stopniu zwiększyło bezpieczeństwo pracującej załogi i na trwale wyeliminowało dotychczas stosowany w tych operacjach niebezpieczny transport linowy. Rys. 1. Elektryczną kolejka spągowa zębata KSZ-650/900/30/60 Figure 1. Electric floor mounted gear railway KSZ-650/900/30/60 Ze względu na zalety napędów elektrycznych wynikające zarówno z aspektów środowiskowych jak i wydajnościowych firma Becker-Warkop w następnych latach wprowadzała na rynek kolejne środki transportu z napędem elektrycznym takie jak:  ciągnik podwieszony elektrohydrauliczny manewrowy CMEH-22 w 2011 r.  ciągnik podwieszony elektrohydrauliczny CEH w 2012 r.  ciągnik podwieszony akumulatorowy manewrowy CMA-190 w 2014 r.  torowa lokomotywa górnicza akumulatorowa LGA-190 w 2016 r.  ciągnik podwieszony akumulatorowy CA-190 w 2017 r.  torowe lokomotywy górnicze akumulatorowe LGA-190/22 i LGA-190/44 w 2018 r.  ciągnik podwieszony elektryczny zębaty KPE w 2019 r. Ciągniki w obecnie pracujących konfiguracjach zasilane są z akumulatorów lub za pomocą kabla zasilającego, jednak sam sposób dostarczenia energii jest odrębnym tematem i często zastosowane rozwiązanie jest wymuszone obowiązującymi przepisami, warunkami geologicz- no-górniczymi lub wymaganiami klienta.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3