Materiały konferencyjne SEP 2020

Rys. 8. Lokomotywa Górnicza Akumulatorowa LGA-190/44 Figure 8. Battery-powered locomotive LGA-190/44 2.5. Ciągnik podwieszany elektryczny KPE Ciągnik podwieszony elektryczny KPE powstał według określonych przez klienta wymagań technicznych. Ciągnik składa się z napędów elektrycznych zębatych NEZ połączonych cięgła- mi oraz wózka z czujnikiem naciągu kabla zasilającego połączonego z zestawem napędów (od jednego do sześciu). Jest to ciągnik elektryczny, bez jakichkolwiek układów dodatkowych (np. hydraulicznie luzowanych hamulców). Podwieszony napęd zębaty może być zasilany za po- mocą przewodu elektrycznego, z akumulatora lub szynoprzewodu. Tabela 6. Dane techniczne napędu elektrycznego zębatego NEZ ciągnika elektrycznego KPE Table 6. Technical data of NEZ electrical gear drive of KPE monorail locomotive Napięcie 400 ÷ 520 V DC* 380 ÷ 690 V AC* Napięcie znamionowe obwo- dów sterowania i oświetlenia 24 V DC Napięcie nominalne obwodów sygnałów i metanometrii 12 V DC Moc zainstalowana 2 x 18,5 kW Siła uciągu 30 kN Maksymalna prędkość 2,0 m/s Minimalny promień skrętu w płaszczyźnie poziomej 4 m Minimalny promień skrętu w płaszczyźnie pionowej 8 m Minimalna statyczna siła hamowania 45 kN

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3