Materiały konferencyjne SEP 2020

mym stateczność wyrobiska. Do głównych założeń konstrukcji obudowy podporowej zmody- fikowanej ŁPzm należą:  duża nośność na obciążenie pionowe - w stanie usztywnionym przekraczająca 2000 kN,  wykształcony korzystny kształt łukowy od strony ociosu przy małej długości czę- ści prostej, zapewniający rozwarty kształt w kierunku ociosu z możliwością prze- jęcia znacznych przemieszczeń poziomych,  znaczna nośność zsuwna - przy pierwszym zsuwie rzędu 1000 kN,  zastosowanie obudowy jako konstrukcji 4-ro, 5-cio i 6-cio częściowej o gabary- tach o szerokości od 5,6 m do 8,4 m i wysokości od 3,0 m do 4,7 m,  zastosowanie w zależności od warunków geologiczno-górniczych 3 lub 4 strze- mion w złączu łuków stropnicowych oraz 3 lub 2 w złączu łuków ociosowych,  podniesienie końców łuków stropnicowych w stosunku do standardowej obudowy typu ŁP o około 0,5 m dla uniknięcia potrzeby obcinania łuków stropnicowych na skrzyżowaniu ściana-chodnik w procesie przesuwania napędu przenośnika ścia- nowego, a tym samym zapewnienie właściwej pracy obudowy po ponownym za- budowaniu łuku ociosowego. Konstrukcję czteroczęściowej obudowy ŁPzm przedstawiono na rys. 8. Rys. 8. Konstrukcja odrzwi ŁPzm-V32/4 (czteroczęściowe): 1 - łuk stropnicowy, 2 - łuk ociosowy, 3 - strzemię górne, 4 - strzemię środkowe, 5 - strzemię dolne, 6 - rozpory stalowe dwustronnego działania, 7 - stopa podporowa Figure 8. Design of ŁPzm-V32/4 (four-piece) roof support frames: 1 - roof arch, 2 - sidewall arch, 3 - upper clamp, 4 - middle clamp, 5 - lower clamp, 6 - steel stretching bars of double-sided action, 7 - supporting foot

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3