Materiały konferencyjne SEP 2021

3 Celem wdrożonego projektu było opracowanie urządzenia, które mogłoby mieć zastosowanie w trakcie prowadzenia wszelkich akcji ratowniczych, niezależnie od miejsca jej prowadzenia oraz dostępnych mediów [3]. Dlatego też, już na etapie koncepcyjnym należało przewidzieć zastosowanie i wprowadzić później do konstrukcji następujące możliwości:  unifikacji napędów (różnych rodzajów silników: elektrycznych, pneumatycznych i hydraulicznych), Rys. 3. Zabudowa różnych rodzajów silników (elektrycznego, pneumatycznego i hydraulicznego) do jednej przekładni Figure 3. Installation of various types of motors (electric, pneumatic and hydraulic) in one gearbox  zastosowania innowacyjnych lekkich materiałów (w przenośniku zastosowano poliu- retan charakteryzujący się właściwościami zbliżonymi do stali trudnościeralnych, przy równoczesnym obniżeniu masy elementów z niego wykonanych o około 60% ), Rys. 4. Obniżenie masy elementu Figure 4. Part weight reduction

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3