Materiały konferencyjne SEP 2021

4 Priorytetowym celem z perspektywy osób zarządzających zasobami ludzkimi w organiza- cji było stworzenie modułu, który umożliwiałby zarządzanie szkoleniami oraz wprowadzał analitykę HR, która dotychczas była realizowana w tradycyjny sposób z wykorzystaniem stan- dardowych narzędzi analitycznych. Kolejnym ważnym celem było stworzenie narzędzia do komunikacji z 39 tys. pracowni- ków. Komunikacja musiała być dwustronna, ale jednocześnie szybka i bazująca na nowocze- snych, zwinnych rozwiązaniach – od Departamentu Wsparcia HR i Koordynatorów ds. szkoleń i rozwoju w poszczególnych Oddziałach, realizujących zadania w obszarze szkoleń i rozwoju do każdego pracownika uczestniczącego w szkoleniach i kursach oraz w odwrotną stronę. Zarządzanie wiedzą i rozwojem zawodowym w organizacji oraz dopasowanie wiedzy do po- trzeb pracowników to kolejne cele, których realizację umożliwia Akademia PGG. Celem z perspektywy rozwoju jest zaproszenie wszystkich pracowników do kaskadowania wiedzy wewnątrz organizacji. Wiedzy praktycznej i technicznej, która będzie wypływała z wiedzy i doświadczeń pracowników operacyjnych, którzy są specjalistami w danym obsza- rze. Jest to założenie, które uruchamia przepływ wiedzy w organizacji od pracownika do pra- cownika, zapewniając w ten sposób dostęp do najlepszych praktyk realizowanych w różnych, często odległych od siebie Oddziałach firmy. Ważnym zadaniem w ramach Akademii PGG było rozszerzenie dotychczasowego sposobu edukowania pracowników o nowe aspekty, w szczególności te z obszaru psychospołecznego, nowych wyzwań i zmian, kreowania innowacyjnych rozwiązań czy uczenia się nowych rzeczy. 2.2. Portal Akademia PGG, czyli dostęp do wszystkich możliwości rozwojowych w jednej wirtualnej przestrzeni Akademia PGG to z jednej strony ulokowana na portalu niezbędna wiedza, z drugiej strony in- formacja odnośnie ścieżek rozwoju zawodowego. To także realizacja programów rozwojowych dedykowanych naszym pracownikom z jednoczesnym pozyskiwaniem informacji zwrotnej o podejmowanych działaniach dla pracowników naszej firmy oraz o ich oczekiwaniach. Na portalu Akademia PGG każdy pracownik ma możliwość zapoznać się z ofertą szkoleniową, harmonogramem kursów i szkoleń, bazą dydaktyczną oraz zasadami podnoszenia kwalifikacji i kompetencji w PGG. Uruchomiony portal Akademia PGG ma służyć szybkiej wymianie in- formacji oraz ma wspierać i umożliwiać doskonalenie zawodowe. Portal daje możliwość do- stępu do pełnych zasobów edukacyjnych Spółki. Zespół Departamentu Wsparcia HR prowadzi proces podnoszenia kwalifikacji i kompetencji pracowników, dedykując pracownikom szeroką ofertę szkoleń, kursów, warsztatów, studiów, konferencji oraz nowych autorskich programów rozwojowych. Portal jest miejscem, w którym można się o nich dowiedzieć jak również z nich skorzystać.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3