Materiały konferencyjne SEP 2021

Tabela 1.2. Charakterystyka urządzeń przewozu dołowego Table 1.2. Characteristic of underground rail transport devices REJON LG T-1 ILOŚĆ LOKOMOTYWA Ld 31 23 szt. LOKOMOTYWA Lda 20 1 szt. LOKOMOTYWA EE90 10 szt. LOKOMOTYWA AE60 2 szt. WOZY KOPALNIANE UROBKOWE 943 szt. 2. EFEKTYWNY PRZENOŚNIK TAŚMOWY A-183 Rys. 2.1. Stacja napędowa przenośnika taśmowego A-183 Figure 2.1. Drive station of belt conveyor A-183 Celem projektu było opracowanie i wdrożenie nowego typu przenośnika taśmowego, którego efektywność energetyczna (– 10% zużycia energii ) i ograniczenie obsługi powinny zostać uzyskane między innymi dzięki:  zastosowaniu silników indukcyjnych klatkowych skonstruowanych z wykorzystaniem magnesów stałych,  zastosowaniu nowego typu sprzęgieł hydrokinetycznych typu TPKL o zmiennym napełnieniu olejem, co pozwala na dokonanie łagodnego rozruchu przenośnika niezależnie od obciążenia,  wprowadzeniu nowego systemu kontroli stanu połączeń taśmy, oraz systemu kontroli stanu łożysk w bębnach napędowych i pomocniczych, co w znacznym stopniu powinno przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa pracy i obsługi przenośnika taśmowego,

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3