Materiały konferencyjne SEP 2021

2. Nie zaobserwowano negatywnego wpływu wód kopalnianych na wykładzinę REMAGRIP. Przenośnik A-183 jest eksploatowany w bardzo zawodnionym wyrobisku i przez 6 lat ciągłej eksploatacji nie zaobserwowano widocznych uszkodzeń wykładziny zarówno na bębnie ciągnącym jak i wybierającym. 3. Zaobserwowano negatywny wpływ na pracę wykładziny w przypadku eksploatacji napędów dwubębnowych z niewystarczającą pracą systemów czyszczących szczególnie w przypadku fedrunku dużej ilości błotnistego urobku. Przy fedrunku kamienistego i suchego urobku problemy takie nie występowały nawet w napędach 2 bębnowych C-2202 i L-920C. Rys. 3.2. Obieg taśmy przenośnikowej w stacji napędowej dwubębnowej Figure 3.2. Circulation of the conveyor belt in a two-drum drive station 4. Najlepszym rozwiązaniem w ocenie służb utrzymania ruchu działu Transportu Taśmowego jest zastosowanie wykładziny REMAGRIP w przenośnikach o czterobębnowej konstrukcji napędu. Dzięki temu rozwiązaniu wykładzina bębna współpracuje tylko z czystą bieżną stroną taśmy. Rys. 3.2. Obieg taśmy przenośnikowej w stacji napędowej czterobębnowej Figure 3.2. Circulation of the conveyor belt in a four-drum drive station 5. W rozwiązaniu dwubębnowym zastosowanie wykładziny jest również zasadne ale trzeba zwracać większą wagę na jakość transportowanego materiału, stanu okładziny nośnej taśmy przenośnikowej i pracy urządzeń czyszczących na przenośnikach. 6. Okładzinę ceramiczną REMAGRIP można zastosować nie tylko do nowo budowanych przenośników ale także dokonać remontu bębna napędowego w zakresie wymiany okładziny lub przeprowadzić wymianę na obiekcie na dole kopalni, bez konieczności demontażu bębnów napędowych.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3