Materiały konferencyjne SEP 2021

Rys. 1. Kolejne etapy E1, E2, E3 i E4 wdrażania programu obliczeń trakcyjnych oraz powiązanie z innymi programami funkcjonującymi w PGG S.A. Figure 1. Subsequent stages E1, E2, E3 and E4 of the implementation of the traction calculation programme, and the connection to other programmes operating in PGG S.A. OPRACOWANIE ZAŁOŻEŃ Przed przystąpieniem do prac wykonano analizy wyjściowego stanu, czyli sprawdzono w jaki sposób są realizowane obliczenia, na poszczególnych kopalniach. Zważywszy na fakt, że PGG S.A. powstała z połączenia różnych kopalń reprezentujących odmienną kulturę organizacyjną, materiał wsadowy był bardzo zróżnicowany, dotyczył wszystkich układów transportu. W wy- niku syntezy, wyciągnięto następujące wnioski  najbardziej czasochłonne są obliczenia dla kolejek podwieszonych;  najwięcej zmian w układach transportu, wymuszających kolejne obliczenia występujące w układach transportu kolejkami podwieszonymi;  niewielkie różnice w bazowych modelach obliczeniowych;  na niektórych kopalniach występują dodatkowe rygory dotyczące. układów transportu charakterystyczne dla danej kopalni;  ze względów organizacyjnych osoby zajmujące się są obliczeniami trakcyjnymi zajmują różne stanowiska w różnych działach, np. inspektor w dziale przygotowania produkcji, inspektor lub nadsztygar w dziale górniczym, inspektor wydzielonym dziale transportu (logistyki);  stosowane modele matematyczne do wyznaczania sił działających na łuk obudowy są nazbyt uproszczone nie sprawdzają się w przypadku nachyleń trasy, kątowego, odbiega- jącego od pionu położenia łańcuchów zawiesi, nieuzgodniony jest wzrost sił podczas hamowania, brak również takiego modelu w literaturze i przepisach maszynowych i gór- niczych.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTcxNzA3